Winstpartij Mid-Fryslân/Jansma Burdaard

In een stevige partij korfbal wist Mid Fryslân, na een moeizame eerste helft, in de tweede helft toch de wedstrijd naar zich toe te trekken en uiteindelijk, na een 13-17 ruststand, toch nog met 29 – 25 te winnen. Mid-Fryslân blijft na drie wedstrijden hiermee nog ongeslagen.

Mid-Fryslân had de eerste helft geen grip op het aanvalsspel van Dos Kampen/Veltman. Dos Kampen had een schutter van formaat in de gelederen, daarnaast werden makkelijk gegeven strafworpen en vrije ballen feilloos benut. Tussenstand halverwege de eerste helft was 6-10. Mid-Fryslân was in die fase zoekende hoe ze verdedigend met de beslissingen van de scheidsrechter om moest gaan en kreeg daar in de resterende eerste helft nog geen vat op. De ruststand werd bepaald op 13-17.

Na rust wijzigde Mid-Fryslân zijn verdedigende manier, waardoor het nu wel meer grip kreeg op de ploeg uit Kampen. Alhoewel Dos Kampen nog wel met 16-20 een voorsprong behield, zag je dat Mid-Fryslân nog wel tot iets in staat moest zijn. Op 18-20 waren het Lotte Schrijver en Jacco de Nekker, die Mid-Fryslân naast Dos Kampen brachten en was er weer van alles mogelijk. Op de stand 23-23 was het opnieuw Lotte met daarna een treffer van Marije Visser, die Mid-Fryslân/Jansma Burdaard op een 25-23 voorsprong zetten, waarna de thuisploeg deze voorsprong niet meer uit handen gaf. Dos Kampen/Veltman probeerde het nog wel, maar was niet meer bij machte om terug te komen. De eindstand werd bepaald op 29-25.

Komende zaterdag reist de ploeg naar Veenendaal om daar op te treden tegen SKF.

Mid-Fryslân 2 was niet opgewassen tegen het geroutineerde Blauw Wit 4 uit Amsterdam en verloor met 23-27. Komende zaterdag treedt de ploeg aan tegen DOS ’46 3 uit en in Nijeveen.