Winst voor Mid-Fryslân/ReduRisk

In een goed gevulde sporthal de Twine wist Mid-Fryslân zijn eerste zaalwedstrijd te winnen van AVO uit Assen. Makkelijk ging dat zeker niet, gezien de 11-11 stand bij de rust. Uiteindelijk trok Mid-Fryslân/ReduRisk na rust de wedstrijd naar zich toe en wist nog met ruime cijfers (eindstand 24-15) te winnen.

AVO wist het, vooral in de eerste helft, Mid-Fryslân moeilijk te maken. Zij speelden met veel inzet en passie, waardoor de thuisploeg niet lekker in zijn eigen spel kwam en waarin de afronding matig was. Tot 6-6 hielden beide ploegen elkaar in evenwicht, waarna AVO zelfs uitliep naar 7-10. Mid-Fryslân kon dit voor rust nog herstellen, de ruststand werd op 11-11 bepaald.

Na rust een beter spelende thuisploeg, die langzaam naar een voorsprong toe werkten.

Tussenstanden van 14-12 en 18-14 gaven aan dat AVO niet meer bij machte was om naast de thuisploeg te komen. Het spel van Mid-Fryslân was in deze tweede helft een stuk beter en de kansen werden nu wel benut. Op 20-15 was de wedstrijd gespeeld en wist de thuisploeg toch op zich een goede overwinning te behalen, die uiteindelijk uitkwam op 24-15.

Ook Mid-Fryslân/ReduRisk 2 hield de punten in Grou door AVO 2 in een boeiende wedstrijd met 26-24 te verslaan.

Komend weekend speelt Mid-Fryslân 1 op zondag tegen NIC1 in Groningen. Aanvang 15.30 uur.
Mid-Fryslân 2 komt niet in actie.