Winst voor Mid-Fryslân/ReduRisk tegen Sparta Zwolle

Om zicht te houden op de bovenste twee plaatsen in deze poule was het zaak om deze wedstrijd in Zwolle om te zetten in een overwinning. Mid-Fryslân had geen moeilijke middag en won na een 3-10 ruststand met 11-23.

Mid-Fryslân nam al vlot een ruime voorsprong en wist die in de eerste helft alleen maar te vergroten. Opvallend detail was, dat de doelpunten voor rust alleen door de mannen werden gemaakt (vorige week hadden de dames een heel groot aandeel). Na rust ging de wedstrijd wat meer gelijk op, maar het gat was al geslagen en daardoor werd de overwinning een feit. Natuurlijk deden de dames deze tweede helft ook van zich spreken.

Mid-Fryslân/ReduRisk 2 behaalde in Groningen tegen NIC 2 een belangrijke overwinning en houdt daarmee ook zicht op één van de bovenste twee plaatsen. Eindstand was 12-14.

Komend weekend speelt Mid-Fryslân 1 alweer een uitwedstrijd (de derde op rij) en wel tegen SCO 1 in Oldeholtpade, terwijl Mid-Fryslân 2 bij DOS’46 3 in Nijeveen op bezoek gaat.