Winst voor Mid-Fryslân/Jansma Burdaard

K.V. Mid-Fryslân

Na de terechte nederlaag vorige week tegen Oost Arnhem was het zaak voor de thuisploeg om de laatste wedstrijd, alvorens men de zaal ingaat, van hekkensluiter Rohda te winnen. Ondanks de moeilijke omstandigheden, een harde wind namelijk, wist Mid-Fryslân de korf beter te vinden dan vorige week en won verdiend met 18-11.

Hoe men deze wedstrijd moest aanvallen, was al gauw duidelijk. Mid-Fryslân koos er daarom voor om eerst tegen de straffe wind in te spelen, waardoor de aanvallen veel achter de korf plaatsvonden. Halverwege de eerste helft stond Mid-Fryslân met 6-2 voor en liep uit naar 9-2, wat tevens de ruststand was.

De tweede helft had vaak iets weg van de wedstrijd plichtmatig uitspelen. Rohda was niet bij machte om maar iets in de buurt te komen, waardoor Mid-Fryslân toch moest proberen om het thuispubliek nog enigszins te vermaken. Dit lukte slechts de laatste 10 minuten van de wedstrijd. Vlot opgezette aanvallen met een prima afronding. Na een tussenstand van 13-7 liep men uit naar 18-11 en deed de ploeg wat het eigenlijk moest doen, winnen namelijk. Mid-Fryslân 1 gaat met 8 punten uit 8 wedstrijden de zaal in en staat daarmee in de middenmoot.

Mid-Fryslân 2 had moeite om los te komen van Rohda 2, maar wist uiteindelijk toch met 13-10 te winnen. Ook Mid-Fryslân 2 staat keurig met 9 punten in de middenmoot.

En nu de zaal in. Komende zaterdag staat de Mid-Fryslân Dei op het programma, met in de ochtend allerlei activiteiten voor de jeugdploegen, waaronder een Bootcamp. Vanaf 13.00 uur starten er wedstrijden, waarin de C1, B1, A1, 3, 2 en 1 het allemaal opnemen tegen Amicitia uit Vriezenveen.

De zaalcompetitie start in het weekend van 23 en 24 november.