Winst- of verliespunt voor  Mid-Fryslân/Jansma Burdaard?

K.V. Mid-Fryslân

De uitwedstrijd tegen SKF uit Veenendaal leverde Mid Fryslân uiteindelijk één punt op. SKF begon sterk en nam heel vlot een 6-0 voorsprong. Nog voor de rust repareerde de ploeg uit Friesland de schade en stond met 8-9 voor. De eindstand werd bepaald op 19-19, waardoor Mid-Fryslân koploper blijft, maar onnodig een punt verspeelde.

Zoals gezegd moest Mid Fryslân/Jansma Burdaard, na een 6-0 achterstand, echt in de achtervolging.
Dit lukte goed, halverwegede eerste helft kwam Mid-Fryslân met 6-7 voor. Harm Smit en Lotte Schrijver waren daar met name voor verantwoordelijk. In de verdere fase voor rust had Mid-Fryslân afstand kunnen nemen van SKF, maar liet het in de afronding afweten. Om en om scorend werd de ruststand op 8-9 bepaald.

Na rust ging het tot 14-14 gelijk op en had Mid-Fryslân moeite om de wedstrijd in handen te nemen.
Missen van kansen was daar mede debet aan. Op de stand 14-16 kwam SKF weer langszij en deed dit ook op 16-18. Jacco de Nekker zorgde voor 18-19 , maar ook op die stand trok SKF de stand weer gelijk.

Eindstand 19-19, gezien het spelbeeld een terechte uitslag, maar er had meer ingezeten voor Mid- Fryslan, wanneer het schot en het benutten van de kansen beter verzorgd was geweest.

Mid Fryslân/Jansma Burdaard 1 gaat wel nog steeds aan de leiding in deze klasse en gaat nu op kerstreces. Op zondag 12 januari van het volgende jaar komt NIC uit Groningen naar de Twine in Grou.

Mid Fryslan /Jansma Burdaard 2 wist een prima gespeelde wedstrijd, in Nijeveen tegen Dos’46 3, met 17-23 te winnen. Dit betekent de eerste punten voor de ploeg in deze zaalcompetitie. Ook het tweede team speelt op 12 januari tegen NIC . Aanvang van de wedstrijden zijn 13.00 uur en 14.30 uur.