Winst Mid-Fryslân/Jansma Burdaard op Heerenveen

Afgelopen zaterdag werd in de goed gevulde sporthal de Twine opnieuw een Fries onderonsje gespeeld, namelijk de derby tegen Heerenveen. De belangen van deze wedstrijd waren voor beide teams duidelijk. Na een ruststand van 16-16 was het Mid-Fryslân, dat in de tweede helft de wedstijd naar zich toe trok en uiteindelijk met 36-27 wist te winnen.

Heerenveen nam direct het initiatief en kwam met 2-4 en 5-7 voor. Mid Fryslân had het vizier nog niet helemaal op scherp staan, maar kwam op 9-9 voor het eerst naast Heerenveen. Erop en erover werd het duidelijk niet, daar Heerenveen met scherp schoot en wederom een 11-15 voorsprong nam. Mid-Fryslân Jansma/Burdaard bleef echter rustig in zijn spel en wist daarmee vlak voor rust toch weer naast Heerenveen te komen. Ruststand 16-16.

Na rust nam Mid-Fryslân direct een voorsprong van 18-16, maar kon niet loskomen van de tegenstander. Halverwege de tweede helft op de stand 21-20 kwam er een sterke fase van de thuisploeg en liep Mid-Fryslân uit naar 28-22. Heerenveen was niet meer bij machte om daarop te anticiperen, waardoor de scheidsrechter op de stand 36-27 voor de laatste maal floot.

Een mooie overwinning voor de thuisploeg, die daardoor op kop blijft in deze overgangsklasseklasse. Komende zaterdag speelt Mid-Fryslân opnieuw thuis. NKC ’51 komt dan op bezoek. Aanvang van deze wedstrijd is 20.00 uur.

Mid Fryslân/Jansma Burdaard 2 speelde een wedstrijd, waarin de afwerking ontbrak en daar gaat het wel om. De eindstand 13-15 in het voordeel van Heerenveen 2 zegt genoeg.

Het tweede team speelt volgend weekend ook opnieuw thuis, maar dan op zondag tegen Groen Geel 3 , aanvang 13.00 uur. Voor deze wedstrijd speelt om 11.40 uur Mid-Fryslân 3 tegen SCO 3.