Wilt u oud ijzer kwijt?

Oud Ijzer Actie 02-07-2022

In 2022 was er in Akkrum, Grou, Reduzum en Warten weer een ijzersterke actie: de samenwerkende korfbalverenigingen onder de vlag van K.V. Mid-Fryslân haalden oud ijzer op. Heeft u alweer wat liggen dat u tussendoor eigenlijk wel kwijt wilt? Dat kan! Een kleine hoeveelheid kunt u zelf brengen. Is het behoorlijk veel, dan helpen wij mee. Informeer bij de contactpersoon per dorp hoe en wat. Een win-win situatie: u komt gemakkelijk van uw oud-ijzer af, de vereniging ontvangt een kleine vergoeding en het milieu wordt gespaard!

En wat?

Alle soorten oud ijzer kunnen we gebruiken. Ook kapotte en oude apparaten of gereedschap waar metaal in zit, nemen we graag mee. Oud IJzer = IJzer, staal, RoestVrijStaal (RVS), Aluminium, Lood, Zink, Koper en Messing. Voorbeelden van oud ijzer: (limonade) blik, zaag, wasmachine, vaatwasser, gasfornuis, oven, computer, cv (ketel), radiator, fiets, brommer, auto onderdelen (maar géén rubberbanden!), kruiwagen, metalen aanrechtblad, metalen wasbak, kranen, leidingen, dakgoten, betonstaal, archiefkast, etc. Koelkasten en vriezers helaas niet vanwege de koelvloeistof, ook geen sandwichpanelen vanwege het isolatiemateriaal. Autovelgen alleen als er geen band meer om zit.

Neem contact op

De contactpersonen per dorp zijn:

Akkrum
Leonie Flinterman