Weer een geslaagde MF dei

Zaterdag 2 november is het zaalseizoen weer afgetrapt tijdens de jaarlijkse Mid-Fryslân dei. ’s Ochtends kon de jeugd weer in actie in de zaal en ’s middags en ’s avonds mochten de selectieteams hun krachten meten tegen Amicitia uit Vriezenveen.

Om 9.00 uur was de aftrap voor de jongste jeugd, waar Wiesje en Froukje weer een prachtig spelcircuit voor uitgezet hadden. Vanaf 10.00 uur mochten respectievelijk de D’s, C’s en B en A-jeugd hun energie leggen in de bootcamp die verzorgt werd door Jesse Visser van Igofit. Vooral de groep B en A-jeugd konden met 50 deelnemers de zaal behoorlijk vullen. Uiteraard werd Jesse bijgestaan de selectieleden.

Na een korte pauze startten de C1 van Mid Fryslan tegen de C’s van Amicitia. Daar was het krachtsverschil behoorlijk groot, waarbij onze jeugd het onderspit moesten delven. De B’s en hadden minder moeite met hun tegenstander en wisten dan ook met dikke cijfers te winnen. De A’s lukte het niet om van Amicitia te winnen. De eindstand werd daar 12-18.

Bij de senioren kon het 3e zegevieren tegen hun evenknie van Amicitia. Er werd met ruime cijfers gewonnen: 22-13. Het 2e wist na een bloedstollende wedstrijd nipt te winnen en het 1e is gezien de uitslag van 28-23 klaar voor het nieuwe zaalseizoen.

Doordat de kampioenen van het veld gehuldigd werden bij de wedstrijd van het eerste heerste er gelijk een gezellige drukte in de Twine. Laten we hopen dat de bezoekers warm gelopen zijn voor fraai korfbal en zien we ze terug tijdens de competitie. Iedereen die weer een bijdrage geleverd heeft om deze dag tot een succes te maken willen we via deze weg weer hartelijk bedanken.