Wedstrijdverslag Mid Fryslân – Rohda

Mid-Fryslân/ Jansma Burdaard selectie start met overwinningen.

Na een redelijk goed verlopen voorbereidingsprogramma gingen zowel Mid-Fryslân 1 als Mid-Fryslân 2 op bezoek bij Rohda in Amsterdam. Een succesvolle reis, daar beide teams met overwinningen thuiskwamen.

Om 14.30 startte Mid-Fryslân 1 tegen een ploeg, die de afgelopen zomer de nodige mutaties onderging binnen hun selectie. Mid-Fryslân 1 moest de plaats van Wessel invullen en startte deze wedstrijd met Hendrik Tolsma in de basis. Vrij vlot nam Mid-Fryslân een 0-2 voorsprong en wist dit gedurende de eerste helft uit te breiden naar 3-7 en tenslotte een 5-10 ruststand.

De tweede helft was een kopie van de eerste. Mid-Fryslân kreeg veel mogelijkheden en kwam zelf niet in gevaar. Op de stand 6-11 scoorden de dames opnieuw (6-13) en was er geen vuiltje aan de lucht. Uiteindelijk werd  een 13-18 overwinning behaald, een smetje was, dat er teveel kansen werden gemist.

Echter een eerste overwinning in de eerste wedstrijd van de competitie voelt goed.

Om 16.00 was het de beurt aan Mid-Fryslân 2. Trainer/coach Jan Theun Visser, speelde met zijn jonge selectie een degelijk partij. Tot 6-6 ging het gelijk op, maar de ruststand was 6-9 in het voordeel van Mid-Fryslân.

Na rust speelde Mid-Fryslân 2 al snel een gewonnen wedstrijd. Men scoorde er lustig op los, waardoor er uiteindelijk een 10-21 overwinning behaald werd.

Kortom een prima start van de Mid-Fryslân/Jansma Burdaard selectie.

Komend weekend komt Tempo uit Alphen aan de Rijn naar Friesland, een geduchte tegenstander met de nodige routine.

We zullen zien …..aanvang 15.00 uur Mid-Fryslân 2 en 16.30 uur Mid-Fryslân 1.