Mid-Fryslân/Jansma Burdaard wint van NIC

In een bomvolle sporthal de Twine in Grou wist Mid-Fryslân op deze zondagmiddag, na een ruststand van 13-11, NIC uit Groningen met 25-21 te verslaan. Door het druilige weer en verder weinig korfbal op deze middag zagen de vele toeschouwers een aantrekkelijke wedstrijd. Mid-Fryslân Jansma/Burdaard leidt nu in deze overgangsklasse met drie punten voorsprong op zijn achtervolgers.

Met de wetenschap van de uitslagen van de zaterdagavond wist Mid-Fryslân, dat het met winst op NIC, goede zaken zou doen. Vanaf het eerste fluitsignaal nam Mid-Fryslân scorend het initiatief en kwam vlot op 2-0. Nic kwam op 4-4 weer langszij, maar vanaf dat moment kon Mid Fryslân steeds op voorsprong blijven. Het lukte echter niet om op een gaatje van 4 te komen. Met tussenstanden van 8-7en 11-8 werd de ruststand op 13-11 bepaald.

Na rust hetzelfde beeld. Mid Fryslân steeds op voorsprong, maar NIC bleef aan het elastiek hangen en kon het nog alle kanten op. Beide ploegen streden hard voor de overwinning. Het publiek kon genieten van enkele fraaie doelpunten van Jacco de Nekker, die deze middag de topscoorder werd en Harm Smit, die verdedigend een puike partij speelde.
De eindstand werd bepaald op 25-21.

Mid-Fryslân Jansma/Burdaard 2 won met 25-20 van NIC 2. Ook in deze wedstrijd had Mid-Fryslân scorend het initiatief, maar kwam NIC ook steeds weer knap terug. In de slotfase nam Mid-Fryslân opnieuw een voorsprong van enkele doelpunten en gaf dat niet meer uit handen.

Volgende week zaterdag gaat het eerste bij De Hoeve/Due Amici Fitness op bezoek. Start om 21.00 in Noordwolde. Het tweede team reist naar Driebergen om het daar op te nemen tegen koploper Dalto 3.