We gaan weer voor goud (en andere metalen)

Oud Ijzer Actie 02-07-2022

Corona heeft de afgelopen jaren ons leven aardig in de war geschopt. Ook het verenigingsleven heeft (deels) platgelegen. Maar K.V. Mid-Fryslân pakt nu de draad weer op! Akkrum, Grou, Reduzum en Warten korfballen weer volop en boeken mooie resultaten. Juist na de lockdowns beseffen we hoe mooi het is om een teamsport te beoefenen. Korfbal verbindt!

Korfbal is voor iedereen en door iedereen, vindt K.V. Mid-Fryslân. We hopen dat dit jaar de “normale” activiteiten weer kunnen plaatsvinden, dat is nog even afwachten. Hopelijk voor de jeugd een gezellig en sportief korfbalkamp. De oudere jeugd is daarbij onmisbaar voor de organisatie. Of wat te denken van de kampioenenparade, waarbij de jeugd zich mag presenteren aan het publiek, bij een wedstrijd van het eerste team. Deze wisselwerking zorgt dat jeugd al jong over de dorpsgrenzen heen kijkt en met plezier nieuwe ervaringen opdoet. Onbetaalbaar, maar niet altijd kosteloos natuurlijk.

Oud Ijzer Actie 22-06-2019
Tijdens de oud ijzer actie van 2019 werd er veel opgehaald.

Actie

K.V. Mid-Fryslân probeert de contributie laag te houden, maar zo nu en dan moet er extra geld op de plank komen. Bedrijven die willen sponsoren of mensen die korfbal in het dorp een warm hart toedragen en binnen de vereniging actief willen zijn, zijn altijd bijzonder welkom. Neem vooral contact op.

Maar K.V. Mid-Fryslân wil ook de handen uit de mouwen steken om financieel ijzersterk te blijven en het milieu een handje te helpen. De geweldige oud ijzer-actie van 2017 en 2019 wordt herhaald op 2 juli 2022 komen we tussen 8.30-12.00 uur in Akkrum/Nes, Grou en Reduzum (noteer de datum alvast). LET OP: In verband met het dorpsfeest wordt in Warten al op 25 juni het oud ijzer opgehaald. Oud ijzer kan prima gerecycled worden en er gaan dan geen waardevolle materialen verloren. Een win-win situatie: u komt gemakkelijk van uw oud-ijzer af, de vereniging ontvangt een kleine vergoeding en het milieu wordt gespaard!

Oud Ijzer Actie 22-06-2019
Neem contact met ons op als u ook oud ijzer heeft.

En wat?

Alle soorten oud ijzer nemen we mee. Ook kapotte en oude apparaten of gereedschap waar metaal in zit, nemen we graag mee. Oud IJzer = IJzer, staal, RoestVrijStaal (RVS), Aluminium, Lood, Zink, Koper en Messing. Voorbeelden van oud ijzer: (limonade) blik, zaag, wasmachine, vaatwasser, gasfornuis, oven, computer, cv (ketel), radiator, fiets, brommer, auto onderdelen (maar géén rubberbanden), kruiwagen, metalen aanrechtblad, metalen wasbak, kranen, leidingen, dakgoten, betonstaal, archiefkast, etc.

Koelkasten en vriezers nemen we niet mee vanwege de koelvloeistof, ook geen sandwichpanelen vanwege het isolatiemateriaal. Autovelgen nemen we alleen mee als er geen band meer om zit.

Vragen?

Misschien wilt u zelfs nu al beginnen met sparen. Heeft u veel liggen en wilt u het kwijt? Of heeft u andere vragen dan kunt u de contactpersonen benaderen:

Sylvia Beekhuizen, Akkrum, sjabe@hotmail.com, 06-45312189
Hidde Meijer, Grou, hiddemeijer@live.com, 06-25572637