We gaan weer voor goud (en andere metalen)

Oud Ijzer Actie 02-07-2022

De korfballers van K.V. Mid-Fryslân uit Akkrum, Grou, Reduzum en Warten spelen samen de bal over en mikken met deze actie graag weer raak! Het is fantastisch om te zien hoe deze teamsport veel mensen in en langs het korfbalveld verbindt.

Korfbal is voor iedereen en door iedereen, vindt K.V. Mid-Fryslân. Van jong tot oud en van liefhebber tot Korfbal League speler, wij vormen een speelveld voor alle leeftijden en niveaus. Van bruisende wedstrijden, tot ludieke supportersacties en van jongste talenten tot ervaren spelers – bij ons gebeurt het allemaal. Voor de jeugd een gezellig en sportief korfbalkamp. De oudere jeugd is daarbij onmisbaar voor de organisatie. Of wat te denken van de kampioenenparade, waarbij de jeugd zich mag presenteren aan het publiek, bij een wedstrijd van het eerste team. Deze wisselwerking zorgt dat jeugd al jong over de dorpsgrenzen heen kijkt en met plezier nieuwe ervaringen opdoet. Onbetaalbaar, maar niet altijd kosteloos natuurlijk.

Actie

K.V. Mid-Fryslân probeert de contributie laag te houden, maar zo nu en dan moet er extra geld op de plank komen. Bedrijven die willen sponsoren of mensen die korfbal in het dorp een warm hart toedragen en binnen de vereniging actief willen zijn, zijn altijd bijzonder welkom. Neem vooral contact op.

Maar K.V. Mid-Fryslân wil ook de handen uit de mouwen steken om financieel ijzersterk te blijven en het milieu een handje te helpen. De geweldige oud ijzer-actie van 2017, 2019 en 2022 wordt herhaald op 22 juni 2024. We komen tussen 8.30-12.00 uur in Akkrum/Nes, Grou, Reduzum en Warten jullie oud ijzer ophalen (noteer de datum alvast). Oud ijzer kan prima gerecycled worden en er gaan dan geen waardevolle materialen verloren. Een win-win situatie: u komt gemakkelijk van uw oud-ijzer af, de vereniging ontvangt een kleine vergoeding en het milieu wordt gespaard!

Oud Ijzer Actie 02-07-2022

En wat?

Alle soorten oud ijzer nemen we mee. Ook kapotte en oude apparaten of gereedschap waar metaal in zit, nemen we graag mee. Oud IJzer = IJzer, staal, RoestVrijStaal (RVS), Aluminium, Lood, Zink, Koper en Messing. Voorbeelden van oud ijzer: (limonade) blik, zaag, wasmachine, vaatwasser, gasfornuis, oven, computer, cv (ketel), radiator, fiets, brommer, auto onderdelen (maar géén rubberbanden!), kruiwagen, metalen aanrechtblad, metalen wasbak, kranen, leidingen, dakgoten, betonstaal, archiefkast, etc. Koelkasten en vriezers nemen we niet mee vanwege de koelvloeistof, ook geen sandwichpanelen vanwege het isolatiemateriaal en fietsaccu’s vanwege brandgevaar. Autovelgen nemen we alleen mee als er geen band meer om zit.

Vragen

Misschien wilt u zelfs nu al beginnen met sparen. Heeft u veel liggen en wilt u het kwijt? Of heeft u andere vragen dan kunt u de contactpersonen benaderen.

Akkrum
Gerda Dijkstra via marco.gerda@hotmail.com of 06 – 42 09 98 91 (na 18:00).
Helena Pen via l.pen@kpnplanet.nl of 06 – 45 68 48 28 (na 18:00).

Grou
Hidde Meijer via hiddemeijer@live.com of 0566 – 623733 (na 16:00).
Willy Bottema via 06 – 12 45 91 61 (na 16:00).

Reduzum/Warten
Afke Zijlstra via afkezijlstra@icloud.com of 06 – 13 44 30 38.

Deze actie wordt weer mede mogelijk gemaakt door Bakker Transport uit Reduzum Sjoerd de Boer gevel- en dakbeplating uit Grou en Dam Beton uit Akkrum.