Warme sfeer tijdens Mid-Fryslân Dei

De kachel van BV Sport stond zaterdag 5 november in De Twine enkele graden te koud afgesteld maar dat kon de warme sfeer binnen alle geledingen van onze korfbalvereniging niet temperen.

Deze editie van onze jaarlijkse opening van het zaalseizoen kende eenmalig een afwijkende opzet vanwege miscommunicatie m.b.t. het oefenprogramma van de selectie. Pogingen om dit te repareren bleken niet haalbaar. Om die reden was op deze dag meer ruimte om onze jeugd het podium te bieden.

Vanaf de start om 9 uur was het dansen, springen en lol maken geblazen. De jongste jeugd (Kangoeroes, E en F pupillen) werd begeleid door o a. een grote groep jeugdleden uit de junioren categorie. Onze jongste leden werden op iedere vierkante meter van de sporthal gestimuleerd tijdens het spel circuit. Voor alle teams (vanaf de D’s) was er gelegenheid oefenwedstrijden te spelen. Selectiespelers waren in rol van scheidsrechter en coach bij alle jeugdwedstrijden van de partij. Chapeau!

Uitslagen wedstrijden:

D team 1-D team 2   1-1

D team 3-D team 4   0-1

D team 1- D team 3   2-5

D team 2-D team4   3-1

D team 1-D team 4   4-7

D team 2-D team 3   0-2

C2-C3   14-1

B2- B 3   8-10

MF A3 – Heerenveen A2  9-14

MF C1 – Heerenveen C1   3-14

MF B1 – Heerenveen B1   7-8

MF A2 – SCO A1  9-7

MF A1 – Heerenveen A1   17-11

Gedurende de dag kwamen heel veel leden van de Mid-Fryslân familie een kijkje nemen, waarmee de tribune steeds goed gevuld was. Aan het einde van de dag was de temperatuur door ieders bijdrage gestegen naar het niveau “kamertemperatuur”.

Dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze dag!