Van het bestuur | Januari 2021

In alle klassen onder de korfbal League en Reserve Korfbal League zal dit seizoen geen zaalcompetitie plaatsvinden. Dat is de conclusie na de persconferentie van het kabinet op dinsdagavond 12 januari jl., waarin duidelijk werd dat de huidige lockdown wordt verlengd. Dit houdt voor alle teams van K.V. Mid-Fryslan/Jansma Burdaard in dat er geen zaalcompetitie is. Misschien zagen we dit al aankomen, maar het is wel jammer dat wij in de zaal geen competitiewedstrijden meer kunnen spelen.

Wij willen nu vooral focussen op het veld en kijken naar wat wel kan voor onze leden. Zo is voor de jeugd t/m 17 jaar in de dorpen in ieder geval de mogelijkheid om 1 keer per week buiten te trainen. De jeugdleden doen hier enthousiast aan mee!

Verder heeft de jeugdactiviteiten commissie een ontzettend leuke digitale quiz gehouden voor onze jeugdleden waar we van de zangtalenten van onze senioren konden genieten. Voor de senioren wordt ook gekeken hoe we op het veld weer lekker kunnen gaan sporten. Wij hopen dat bij de veldcompetitie iedereen weer wedstrijden kan spelen en er misschien weer supporters langs de lijn mogen staan. Zijn er vragen, opmerkingen, ideeën dan horen wij dit graag.

Wij missen onze sociale, gezellige en sportieve momenten met onze leden en supporters enorm. Maar hopen vooral dat iedereen gezond blijft!