Transfernieuws | Gerben en Sanne komen MF versterken

Gerben Boonstra in het shirt van Nic.Mirthe van Houten

Gerben Boonstra en Sanne Kelder maken de overstap van Groningen naar Fryslân. Ze verhuizen samen van Groningen naar Akkrum en komen spelen bij K.V. Mid-Fryslân.

Twee jaar geleden kwam Gerben Boonstra samen met zijn nichtjes oplopen in De Twine in Grou. Vanaf komend seizoen mag hij hetzelfde shirt dragen en komt hij onze selectie versterken. Gerben is 24 jaar, heeft de nodige ervaringen opgedaan bij Nic. en LDODK en mag nu de concurrentie bij MF aangaan. De TC ziet in Gerben een sterke aanvallende heer. Met zijn dreiging en rendement is hij een goede toevoeging aan de selectie.

Gerben Boonstra

“Toen het definitief werd dat Sanne en ik deze zomer naar Akkrum gaan verhuizen, wist ik dat ik voor een keuze kwam te staan. Je hebt dan de optie om op en neer te gaan reizen naar Groningen of dichter bij huis te gaan korfballen. Pas na de play-offs ben ik de opties serieus gaan bekijken en heb ik gekozen om dichtbij huis te gaan korfballen. Mid-Fryslân en de ambities van de club zijn hierbij voor mij de logische stap. Hoewel ik de spelers en mensen van Nic. ontzettend ga missen kijk ik er erg naar uit om volgend seizoen bij Mid-Fryslân te korfballen”.

“Ik ben opgegroeid bij Kinea in De Knipe en heb de laatste twee jaar van de junioren bij LDODK in de A1 gespeeld. Hierna ben ik op 19-jarige leeftijd in Groningen gaan wonen, studeren en korfballen bij Nic.. Nu ben ik alweer 24, afgestudeerd en werkzaam als fysiotherapeut bij Fysiotherapie De Dobbe in Zwolle.”

Sanne is speelster van Nic. 2 en maakt samen met Gerben de overstap naar Mid-Fryslân. De reistijd tussen werk, korfbal en thuis en het gevoel bij MF zijn redenen geweest om de overstap te maken.

Sanne Kelder

“Voor mij was het een lastige beslissing, want ik heb met heel veel plezier 6 jaar bij Nic. gekorfbald met een fijne spelersgroep en staf. Maar door de verhuizing van Gerben en mij naar Akkrum is de afstand naar Nic. in combinatie met mijn werk teveel. Vandaar dat ik op zoek was naar een gezellige nieuwe club. Door de onderlinge wedstrijden was ik een beetje bekend met de sfeer en enkele spelers. Het lijkt me een fanatieke jonge groep en ik hoop me hier als speler verder te kunnen ontwikkelen.

In de jeugd ben ik begonnen bij HKC Hengelo. Toen ik voor mijn studie ben verhuisd naar Groningen, heb ik een tijdje HKC en Nic. gecombineerd. Daarna heb ik de overstap naar Nic. gemaakt, waar ik warm ben ontvangen en veel heb mogen leren. Inmiddels ben ik 23 en werkzaam als HR Business Partner bij Eqib in Zwolle.”