Top/IAA Fresh verslaat Mid-Fryslân/Redurisk met 29-24 in meeslepend korfbalduel

De verwachtingen waren hoog gespannen voor deze wedstrijd. Beide teams hadden 4 punten uit 3 wedstrijden. Gezien het feit dat Mid-Fryslan/Redurisk al twee wedstrijden boven de 30 doelpunten had gescoord stelde Top/IAA Fresh zich ten doel om veel druk uit te oefenen en het Mid-Fryslân/Redurisk zo moeilijk mogelijk te maken. Ondanks enkele slordige passes van Mid-Fryslân resulteerde dit in een intens begin van de wedstrijd, met een aanzienlijk aantal doelpunten in de eerste minuten. Beide teams gingen gelijk op, wat resulteerde in een tussenstand van 5-5.

De dames van Top/IAA Fresh lieten zien flink op schot te zijn voor de rust en daarmee liep Top/IAA Fresh uit naar een voorsprong van 10-6. Hoewel er aan beide zijden mooi spel te zien was, wist Top/IAA Fresh de kansen beter te benutten dan Mid-Fryslan/Redurisk. Bij een stand van 11-9 nam Mid-Fryslân een time-out en koos ervoor om achter te verdedigen. Ondanks deze tactische zet bleef Top/IAA Fresh geduldig wachten op goede kansen en slaagde erin deze te benutten. De teams gingen de pauze in met een stand van 16-11 in het voordeel van Top/IAA Fresh.

Na de pauze vocht Mid-Fryslan/Redurisk zich knap terug naar 18-17, waarbij aan beide kanten hard werd gewerkt. Hoewel de wedstrijd niet meer zo spannend was in termen van de score, bleef deze wel aantrekkelijk door het mooie spel en de inzet van beide teams. De thuisploeg trok uiteindelijk aan het langste eind door Mid-Fryslân verdedigend op slot te zetten en zelf kansen te blijven benutten. Hierdoor liep Top/IAA Fresh uit tot een score van 29-24.

Het publiek genoot van een intensieve en aantrekkelijke pot korfbal, waarbij beide teams tot het einde toe bleven knokken. De supporters kijken nu al uit naar de volgende thuiswedstrijd op zaterdag 9 december tegen Tempo.

Ook het tweede heeft hard gevochten, verdedigend waren ze erg sterk maar wisten helaas aanvallend DVO niet te overtreffen. De punten bleven dus in Bennekom. Eindstand 14-11.