Super weekend voor Mid-Fryslân/ReduRisk

Zaterdagavond wist Mid-Fryslân 2, onder het toeziend oog van de nodige supporters, te winnen van Heerenveen 3, waardoor de ploeg van Pieter Alberda het kampioenschap binnenhaalde. De wedstrijd eindigde in een 15-23 overwinning en daarmee dwong Mid-Fryslân 2 promotie af naar de reserve Hoofdklasse. Een geweldig resultaat! Op deze zelfde avond kwam ook het bericht binnen dat SDO een punt verspeelde bij AVO, waardoor de wedstrijd op de zondagmiddag van het eerste nu de status kreeg van een heuse kampioenswedstrijd.

Op zondagmorgen vertrokken 2 bussen met supporters naar Wageningen om hun ploeg de nodige steun te gaan geven. Hoofdsponsor ReduRisk had aangegeven de kosten op zich te nemen voor de supportersbijdrage, waarna de in rood/zwart geklede supporters op weg gingen. Om 13.00 uur aangekomen bij de geweldige accommodatie van de k.v. Wageningen, kon de inrichting van de spandoeken e.d. in gang gezet worden en was het wachten op het eerste fluitsignaal. De supportersschare kreeg ook steeds meer uitbreiding, daar er ook nog heel wat auto’s de reis vanuit Friesland naar Wageningen hadden ondernomen.

Het eerste fluitsignaal liet even op zich wachten, daar beide supportersscharen de nodig confectie de zaal in schoten en dit eerst verwijderd moest worden. Na een klein oponthoud kon de wedstrijd nu echt beginnen.

We kunnen daar een lang verslag van maken, maar Mid-Fryslân/ReduRisk was in deze wedstrijd over het geheel genomen de terechte winnaar. Geconcentreerd, scherp in de duels, knokken voor elke meter en elk duel wat werd gewonnen vieren, was zichtbaar en was een toevoeging voor de overwinning. Daarnaast waren onze dames scherp in de afronding en werden prima door de heren gesteund, zowel in de aangeef als in de rebound.
Na een ruststand van 8-10, liep Mid-Fryslân in de tweede helft uit naar een voorsprong van 5 doelpunten en wist uiteindelijk met 16-19 deze wedstrijd te winnen. Ze dwong met dit kampioenschap promotie af naar de Korfbal League 2.

Na afloop werd er in de kantine van K.V.  Wageningen al een aardig feestje in gang gezet, waar zowel Mid-Fryslân supporters als die van Wageningen getrakteerd werden op een stukje Friese oranjekoek van bakkerij Boonstra uit Akkrum. De bussen van Dijkstra Cars uit Grou brachten een ieder weer veilig thuis, waarna in de kantine in Grou het feest nog wel even doorging.

Oké Ties, nog 1 keer ….PAK ZE….PAK ZE…….wat een super weekend!