Puntendeling tussen Mid-Fryslân en Oost Arnhem

Afgelopen zaterdag traden de beide selectieteams aan in Reduzum tegen Oost Arnhem. We begonnen met de wedstrijd tussen de beide tweede teams. Het tweede had op dinsdag nog een oefenwedstrijd gespeeld in de zaal tegen Portugal en zaterdag stonden ze weer met zomerse temperaturen op het veld. Het was een gelijkopgaande strijd. Aan het eind van de wedstrijd was het dan ook niet verwonderlijk dat er een gelijke stand op het scorebord kwam te staan. Een mooi punt voor Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 2 tegen de koploper.

Na de warming-up konden de beide eerste teams aan de wedstrijd beginnen. In de eerste de beste aanval scoorde Joss gelijk de openingstreffer en er zouden meerdere volgen deze middag. Joss speelde (tot nu toe) zijn beste wedstrijd van dit seizoen.
De aanval erop scoorde OA jammer genoeg ook gelijk een doelpunt. Doordat een paar spelers niet goed aan de wedstrijd waren begonnen werd er vrij vlot een time out genomen.
Deze wierp wel zijn vruchten af. Binnen een paar minuten stonden we met 3 – 1 voor, echter op 4 – 4 kwam OA al weer naast ons. Het werd nu een beetje stuivertje wisselen, dan weer OA op voorsprong en dan wij weer. Beide teams konden niet echt een gat slaan. Aanvallend was het niet bijster goed aan de zijde van MF en verdedigend lieten bepaalde mensen zich nog wel eens “piepelen” en dat mag eigenlijk niet op dit niveau want dat wordt afgestraft. Bij rust stond OA met 7 – 8 voor.
Alles was nog mogelijk deze middag, al waren het wel wat weinig doelpunten voor zulk prachtig korfbalweer.

In de pauze werd dan ook duidelijk gemaakt hoe we het aanvallend misschien iets effectiever konden spelen om tot een hogere score te komen.
Verdedigen iets minder onnodige fouten maken en dan moeten hier toch twee punten gepakt kunnen worden.
 Gelijk na de pauze zorgde Martijn met een prachtige doorloopbal voor de aansluitingstreffer. Echter hier had OA ook weer gelijk een antwoord op.
We bleven eigenlijk de hele tweede helft achter OA aanlopen. Elke keer als wij weer scoorden, kwamen zij gelijk weer met een antwoord. Pas op 18 – 18 met nog een 30 seconden op de klok zorgde Anke met een puike vrije bal voor het eerst in de tweede helft voor een voorsprong voor ons.
 Nog één keer de verdediging dichthouden en wij zouden weer twee belangrijke punten binnen kunnen halen. Maar de meest zuiver schietende heer van OA doet in de laatste seconden een wanhoopsschot vanaf de zijlijn en deze gaat door de korf en de scheidsrechter fluit bijna meteen voor het einde van de wedstrijd. Eindstand 19-19.

Aankomende zaterdag nog een lastige uitwedstrijd in Putten tegen de Meeuwen. We hopen dat jullie als supporters volgende week onze negende man kunnen zijn. Een belangrijke wedstrijd voor de onzen.