Prima weekend voor Mid-Fryslân/ReduRisk

Zowel Mid-Fryslân 1 als 2 traden afgelopen zaterdag aan tegen Sparta en beide teams gingen met 2 punten in de knip huiswaarts. Doordat de concurrentie punten liet liggen, staan ze beide op kop in hun klasse.

Mid-Fryslân 1 begon de wedstrijd zonder de geblesseerde Jennie Terpstra.
Tot 2-2 bleef Sparta in het spoor, daarna liep Mid-Fryslân/ReduRisk uit naar een 2-7 voorsprong en liep voor rust makkelijk uit naar een 4-12 ruststand.
Na rust bleef het een eenzijdig duel. Mid-Fryslân was heer en meeste, kwam nooit onder druk, liep uit naar tussenstanden van 8-17 en 9-24 en bepaalde de eindstand op 11-28.

Ook bij Mid-Fryslân 2 was de ruststand 4-12 en werd het uiteindelijk een 13-20 overwinning. Ook in deze wedstrijd kwam de ploeg nauwelijks in de problemenen heeft nu de koppositie overgenomen van de Meervogels 2, die punten liet liggen in en bij Heerenveen.

Zaterdag treden beide ploegen aan tegen AVO in Assen.