Prima start Mid-Fryslân/ReduRisk in Korfbal League 2

Mid-Fryslân was qua organisatie klaar om zijn debuut te maken in de Korfbal League 2. Echter de vraag was of het vlaggenschip er ook klaar voor was. Op deze zondagmiddag was DSC de eerste tegenstander. De Eindhovenaren wisten zich vorig seizoen in deze klasse te plaatsen voor de kruisfinales, zodat het direct een mooi affiche was. Mid-Fryslân/ReduRisk wist na een 16-12 voorsprong bij rust een duidelijke overwinning te bewerkstelligen. Eindstand 31-20.

De eerste 10 minuten van deze wedstrijd waren duidelijk voor DSC, gezien de 1-4 voorsprong. De thuisploeg haakte op 5-5 weer aan, maar DSC wist opnieuw naar 7-10 uit te lopen. Dus was het zaak voor Mid-Fryslân om niet verder achter te komen. In de laatste 10 minuten voor de pauze wist de thuisploeg de rollen echter compleet om te draaien en ging men met een 16-12 voorsprong de rust in.

Zou Mid-Fryslân het niveau van deze laatste 10 minuten voor de rust ook in de tweede helft kunnen vasthouden? Het antwoord is kort en krachtig. Jazeker. Met tussenstanden van 20-13 en 25-15, over vele schijven scorend was het een gelopen koers en was DSC niet bij machte om daar iets tegen te doen. Een mooi begin, wat vertrouwen geeft, maar we hebben het natuurlijk wel over de eerste partij en er volgen nog wel 17 andere.

Mid-Fryslân/ReduRisk 2 moest de overwinning overlaten aan Dalto 3. Tot 7-7 hielden beide ploegen elkaar in evenwicht, maar na een 10-14 ruststand liep Dalto steeds verder uit en kwam de einduitslag op 20-25 uit.

Komend weekend reist het eerste team naar AW/DTV in Amsterdam en gaat het tweede naar DVO in Bennenkom.