Peter de Groot nieuwe assistent/trainer/coach K.V. Mid-Fryslân 1

Peter de Groot

Afgelopen vrijdag is aan de selectie bekend gemaakt dat Peter de Groot de nieuwe assistent/trainer/coach van MF 1 wordt. Peter de Groot is geen onbekende voor de club en aan ervaring geen gebrek. Het afgelopen seizoen was hij trainer/coach van de jeugd van Heerenveen. Als hoofdtrainer heeft hij voor TDK, VenV, Harich, Sios en ook voor K.V. Mid-Fryslân 2 gestaan.

Naast dat hij het tweede al een keer gecoacht, heeft hij als speler in de selectie van (destijds) Marfûgels gespeeld van ’97 tot 2002. Omdat Peter sportief gezien een plezierige tijd heeft beleefd bij K.V. Mid-Fryslân gaat hij graag deze nieuwe uitdaging aan om met deze selectie de club verder te helpen om topsport na te streven. “Mijn motivatie is verder dat deze kans op het juiste moment voorbijkomt, omda het zowel sportief als maatschappelijk elkaar prima aanvult. Ik ben namelijk als leidinggevende werkzaam bij Jumbo Grou (tevens sponsor van de club). Ik ben graag onderdeel van zowel Mid-Fryslân als Jumbo Grou om in de toekomst verder te groeien.”, aldus Peter de Groot.