Overtuigende overwinning Mid-Fryslân/ReduRisk

In een goed gevulde sporthal de Twine trad Mid-Fryslân/ReduRisk op de zondagmiddag aan tegen NIC uit Groningen. Na een duidelijke 15-5 tussenstand bij rust, was alleen de vraag wat de tweede helft zou brengen. Deze tweede helft hielden de ploegen qua score elkaar meer in evenwicht, maar duidelijk was dat de voorsprong, die Mid-Fryslân/ReduRisk in de eerste helft had opgebouwd, niet meer in gevaar kwam.

Mid-Fryslân had een sterke start en liep vlot uit naar 6-1, halverwege de eerste helft naar 10-2. Nic trachtte met enkel omzettingen nog iets te doen, maar kon niet verhinderen, dat de thuisploeg in deze eerste helft comfortabel de rust inging. Met name de rebound kracht was in deze wedstrijd van de thuisploeg een sterk wapen.
Zoals gezegd was de tweede helft meer in evenwicht, maar Mid-Fryslân kwam geen enkel moment in gevaar. Het voltallige publiek had misschien op wat meer spektakel gehoopt, maar met een overwinning van 28-19 moest iedereen, die Mid-Fryslân een warm hart toedraagt, tevreden zijn.