Overtuigende overwinning Mid-Fryslân/ Jansma Burdaard 1

K.V. Mid-Fryslân

Na een goede voorbereiding van de zaalcompetitie is het toch altijd even afwachten, hoe zo’n eerste competitie wedstrijd zal gaan verlopen. Mid-Fryslân ging voor deze wedstrijd op bezoek in Nijverdal bij NKC ’51. De thuisploeg trof een gretig en zuiver schietend Mid-Fryslân tegenover zich, wat resulteerde in een 11-20 voorsprong in de rust voor de ploeg uit Friesland, waarna de eindstand uiteindelijk op 19-36 uitkwam.
Mid-Fryslân Jansma/Burdaard startte sterk, kwam wel met 1-0 en 2-1 achter, maar nam toen duidelijk het initiatief en leidde halverwege de eerste helft met 4-11. Door goed combinatiespel en zuiver schieten werd de ruststand op 11-20 bepaald.
Na rust eigenlijk hetzelfde beeld, een goed draaiend Mid-Fryslân via alle schijven scorend. Tussenstanden van 14-26 en 17-30 zeggen eigenlijk wel genoeg. De 4 wissels werden in de tweede helft nog ingezet en op 19-36 blies de scheidsrechter voor de laatste maal.
Een mooi begin, dat vertrouwen moet geven voor de derby tegen Drachten, aanstaande zaterdag om 20.00 uur in de Twine in Grou.
Mid-Fryslân Jansma/Burdaard 2 kon het niet bolwerken tegen Groen Geel 3 en werd met een 24-16 nederlaag naar huis gestuurd. De ruststand gaf nog perspectief, maar na rust werd het verschil door Groen Geel gemaakt.
Ook Mid-Fryslân 2 treedt aanstaande zaterdag aan tegen Drachten 2. Aanvang van die wedstrijd is 18.20 uur.