Opnieuw winst voor Mid-Fryslân/Jansma Burdaard tegen Tempo

K.V. Mid-Fryslân

De returnwedstrijd afgelopen zaterdag in Alphen aan de Rijn tegen Temp werd opnieuw een prooi voor Mid-Fryslân. Drie weken geleden won Mid-Fryslân in Grou ook van Tempo, wat in de ogen van velen een verrassing was. Maar nu was Mid-Fryslân/Jansma Burdaard toch opnieuw de sterkste. Na een ruststand van 11-13 won Mid-Fryslân met 25-27 en blijft hiermee ongeslagen.

Mid-Fryslân begon scherp aan dit duel en nam vlot een 0-3 voorsprong. De ploeg uit Reduzum en Grou liep vervolgens uit naar 1-6. Tempo liet zich niet van de wijs brengen, sloop halverwege de eerste helft dichterbij en kwam op 7-8. Vanaf dat moment hielden de ploegen elkaar aan een touwtje en was het na rust, Tempo, dat voor het eerst op voorsprong kwam met 16-15. Het was nu zaak voor Mid-Fryslân om direct weer aan te haken, wat ook gebeurde door een treffer van Jennie.
Op 20-20 was het weer Mid-Fryslân, dat een klein gaatje sloeg door twee treffers van Jesper, 20-22. Mid-Fryslân liet hierna Tempo niet meer langszij komen en leek met 22-25 te wedstrijd in de knip te hebben. Maar Tempo perste er nog een laatste krachtinspanning uit en kwam vlak voor tijd nog op 25-26. Het was Tessa, die in de laatste seconde nog een schot nam en scoorde, waardoor er een schitterende overwinning van 25-27 werd behaald.
Een prima prestatie, waardoor de ploeg nu met 8 punten koploper is, maar volgende week in een uitwedstrijd, de nummer twee uit deze competitie zal treffen te weten GKV uit Gorinchem.

Mid Fryslân Jansma/Burdaard 2 kon het deze keer niet redden tegen Drachten 2.
Met een op veel plaatsen gewijzigd team was Drachten 2 met 19-17 de baas.