Openingsdag: geslaagd en gezond verlopen!

Seizoensopening 2020/2021

Afgelopen zaterdag 29 augustus vond de openingsdag van het nieuwe seizoen plaats. Een hele bijzondere dag, nadat het vorige seizoen door toedoen van Corona abrupt ten einde kwam. Vele aanwezigen hielden gespannen de app buienradar in de gaten, want de weergoden leken ons niet zo gunstig gezind. Met wat aanpassingen in het programma werd hierop door de organisatie adequaat geanticipeerd.

Het was ook het eerste grote evenement in nieuwe coronatijden. Er is met veel aandacht en precisie een coronaprotocol opgesteld, gebaseerd op landelijke wetgeving en protocollen. Zaterdag was een goede dag om te testen of we als vereniging klaar waren voor het nieuwe coronabeleid.

In ons streven om van kantine ‘De Ynrinner’ een gezonde sportkantine te maken en deze titel op korte termijn officieel te krijgen, hebben we zaterdag een belangrijke stap gezet door alle jeugd een gezonde lunch aan te bieden. Een lunch aangeboden door de vereniging; wat mag je daar precies van verwachten? Een gezonde lunch dus! Want een gezonde kantine bereiken we niet alleen vanuit de kantinecommissie, maar met elkaar.

De lunch voor alle jeugdleden en hun coaches/trainers bestond uit vers fruit (banaan en appel), muesli- en bruine bollen met kaas of pindakaas en wraps met kipfilet en ijsbergsla. Daarnaast werden melk en karnemelk als drinken geserveerd. Op deze lunch ontvingen wij positieve reacties en het feit dat de gezonde lunch gretig aftrek vond bij de jeugdleden bevestigt ons dat ook de jeugd klaar is voor een gezonde beleving qua eten en drinken op het sportveld. In de toekomst zal hier meer en meer aandacht aan besteed gaan worden. Onze speciale dank gaat uit naar bakkerij Boonstra voor het sponsoren van de overheerlijke broodjes!

Gedurende het nieuwe seizoen houden we jullie op de hoogte van de ontwikkelingen in het kader van de gezonde sportkantine. Uiteraard blijven ideeën en suggesties meer dan welkom om op deze manier een groot draagvlak te creëren.

Tenslotte nog een verzoek van een hele andere orde: mocht dit seizoen het weer de reden zijn om met de auto naar sportpark ‘Meinga’ te komen, let er dan op dat je niet in de berm parkeert. Er wordt regelmatig gecontroleerd en er worden boetes uitgedeeld. Wanneer de parkeerplaats vol is, parkeer dan bij de ijsbaan, de officiële plekken bij de bunker of OSG De Sevenwolden.

Wij wensen iedereen een sportief en gezond nieuw seizoen toe en geniet van het feit dat we weer met elkaar kunnen sporten!