Nieuws van de technische commissie

K.V. Mid-Fryslân

In juni 2020 hebben we de teamindeling bekend gemaakt. Door corona konden we de selectieprocedure niet op de manier doen zoals we dit normaal gesproken altijd deden. In de begeleidende brief bij de teamindeling stond dan ook dat het een voorlopige teamindeling is en er mogelijk wijzigingen zouden plaatsvinden vanaf de zaal.

In oktober werd al duidelijk dat de zaalcompetitie niet direct zou starten. Gelukkig kunnen we met de jeugd nog wel gewoon trainen en zijn onderlinge wedstrijden toegestaan. Wanneer de zaalcompetitie wel gaat starten, weten we op dit moment nog niet.

Er is besloten dat we voor de zaal niet meer gaan selecteren voor tweede selectieteams (A2, B2, C2) en dat er geen wijzigingen plaatsvinden in de B1 en C1. Dit heeft in deze tijd veel te veel impact op iedereen. Er zou nog een kleine verschuiving kunnen plaatsvinden binnen de A1 en A2, maar dit zal geen grote gevolgen hebben voor de rest van de teams.

We zijn nu ook al bezig met de voorbereidingen voor de selectieprocedure van 2021/2022. We zijn met een groep aan het nadenken hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Daarbij houden we rekening met het feit, dat we mogelijk weer niet op een ‘normale’ manier kunnen selecteren vanwege corona.

We moeten op dit moment erg blij zijn, dat we met z’n allen mogen sporten, dus laten we daarvan genieten en haal het beste uit je team en uit jezelf.