Net geen punten tegen kruisfinalist Wageningen

Wat zo’n leuke korfbalzondag had moeten worden, werd op zaterdagavond opgeschrikt door het trieste bericht van het overlijden van de vader van Martijn Olijnsma. Langs deze weg willen we hem en zijn familie alle sterkte wensen de komende tijd. Wens van de familie was dat de wedstrijden van MF 1,2 en 3 gewoon gespeeld zouden worden. Als eerste moest het derde het opnemen tegen koploper Groen Geel. In een goede wedstrijd konden net geen punten worden behaald.
 Na deze wedstrijd ging het tweede de strijd aan met AKC uit Almelo. Eén van de zwakkere broeders in de poule. In een niet al te beste wedstrijd wisten zij wel de punten in Grou te houden en zich daarmee veilig te spelen.

Na deze twee wedstrijden stond voor Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 1 alweer de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma. Er stond niks meer op het spel en er kon daarom vrijuit gespeeld worden. Tegenstander Wageningen kon zich vandaag plaatsen voor één van de kruisfinale plaatsen.
 Wij konden lekker ontspannen spelen en de ballen vielen gemakkelijk door de korf. Binnen no time was de stand dan ook 3 – 0 in het voordeel van de onzen.
 Echter, zo het een koploper betaamd, raakten ze niet in paniek en kwamen gaandeweg de eerste helft weer naast de onzen.
 Met tussenstanden van 3 – 3 en 6 – 6, pakte Wageningen voor het eerst de voorsprong. Dit was vooral te danken aan hun zuivere schot.
Wij hadden bijna net zoveel kansen, of zelfs meer. Echter de bal moet nog altijd door de korf. Uitgespeelde aanvallen werden door ons niet altijd benut en zij wisten dit heel goed af te maken.
 We gingen rusten bij een stand van 11 – 15. Er leek nog van alles mogelijk en dus ging het publiek er nog een keer voor zitten tijdens deze laatste thuiswedstrijd. Mid-Fryslân/Jansma Burdaard kon de voorsprong niet terug pakken maar liet Wageningen ook niet uitlopen. De eindstand werd
27 – 29 voor Wageningen.
 Een leuke pot korfbal waar we misschien wel een een puntje hadden verdiend.

Wij willen Wageningen veel succes wensen tijdens de kruisfinales.
 In Grou zullen nog wel een aantal thuiswedstrijden worden gespeeld door de rest van de ploegen van Mid-Fryslân/Jansma Burdaard, dus u hoeft zich komende weken niet te vervelen.