Nederlaag voor Mid-Fryslân/ReduRisk

In een wedstrijd, waarin de verdedigingen overheersten, moest Mid-Fryslân het onderspit delven tegen AW/DTV uit Amsterdam. De doelpunten waren schaars. De ruststand was 7-6 voor de thuisploeg, deze hield de voorsprong tot het laatst vast en won met 16-13.

Mid-Fryslân werd in het begin al vlot op een 4-0 achterstand gezet en wist dat het vol aan de bak moest om weer in de wedstrijd te komen. Het schot liet het echter afweten en het duurde 10 minuten, voordat het eerste doelpunt kon worden bijgeschreven.
Zoals gezegd werd er door beide ploegen strak verdedigd, waarmee met name Mid-Fryslân het lastig had. Halverwege de eerste helft, op de stand 6-2, knokte Mid-Fryslân/ReduRisk zich vlak voor rust terug tot 6-6. Echter, AW/DTV bracht de stand nog op 7-6.

De tweede helft was een kopie van de eerste helft, waarin de thuisploeg de voorsprong uitbreidde, Mid-Fryslân wel in de buurt kwam, maar nooit naast AW/DTV kon komen. Op 12-11 en 13-12 waren er mogelijkheden. Maar dit lukte niet, de Amsterdammers speelden de laatste minuten professioneel uit en sloten deze wedstrijd af met een 16-13 overwinning.

Mid-Fryslân 2 kon in Eindhoven tegen DSC 3 lang in het spoor blijven, maar moest toch zijn meerdere erkennen in de Eindhovenaren. Eindstand 19-16.

Komende zaterdag komen DOS’46 3 en Avanti 1 naar Grou. Het tweede start om 18.00 uur en Mid-Fryslân/ReduRisk 1 om 20.00 uur.