Nederlaag voor Mid-Fryslân/ReduRisk tegen de Meervogels

Zondag 4 december behaalde Mid-Fryslân/ReduRisk een 18-20 overwinning op NIC in Groningen, na een ruime voorsprong van 13-19 halverwege de tweede helft.
Bijna identiek was de wedstrijd afgelopen zaterdag tegen de Meervogels uit Zoetermeer. Nu was het alleen andersom. De Meervogels leidde halverwege met 11-17, zij wisten de inhaalrace van de thuisploeg te pareren en wonnen uiteindelijk met 29-31.

De eerste helft kenmerkte zich door een ondermaats schietende thuisploeg tegenover een zeer zuiver schietend de Meervogels. Daardoor wisten zij met een ruime voorsprong van 11-17 de rust in te gaan.

Was Mid Fryslân/ReduRisk in staat het tij gedurende de tweede helft te keren? Het leek er niet op, daar de Meervogels steeds een marge van 5 of 6 doelpunten behield. Het spel van de thuisploeg was wel beter dan in de eerste helft…dus misschien? Op de stand van 24-29 ging het dan toch nog even spannend worden. Mid-Fryslân kroop steeds dichterbij en kwam zelfs op 27-29. Jammer, dat op deze stand bij een spelhervatting een aanvallende overtreding werd gemaakt, waardoor Mid Fryslân niet kon spelen op de aansluitingstreffer. De bal ging naar de Meervogels, die daarvan prima profiteerde en voor 27-30 zorgde. De thuisploeg kwam toch weer op een punt, 29-30, maar slaagde er niet in om in een laatste aanvalspoging naast de Meervogels te komen. De Meervogels deed dat beter en scoorde nog wel een keer, waardoor deze wedstrijd met een enerverend slot uiteindelijk eindigde op een 29-31 eindstand.

Ook Meervogels 2 deed goede zaken en versloeg Mid-Fryslân/ReduRisk 2 met 24-28. Een prima dag dus voor de ploeg uit Zoetermeer. Mid-Fryslân moet zijn wonden likken en zich opmaken voor de laatste wedstrijden, die dit jaar gespeeld worden. Het eerste team reist komende zaterdag naar Scheveningen om het daar op te nemen tegen KVS, ons tweede zal aantreden in Harderwijk tegen Unitas 3.