Nederlaag voor K.V. Mid-Fryslân/ReduRisk

Afgelopen zondagmiddag in Gorredijk was LDODK Rinsma/Modeplein de winnaar in het duel met Mid-Fryslân. Na een 11-7 ruststand werd de einduitslag op 18-15 bepaald.

Het eerste kwartier was het Mid-Fryslân, dat sterk begon en na een 0-2 voorsprong uitliep naar 3-5. LDODK haakte weer aan, daarna ging het tot 7-7 gelijk op. De laatste minuten voor rust maakte Mid-Fryslân enkele foutjes, die door LDODK prima werden afgestraft en waardoor LDODK met een 11-7 voorsprong de rust in kon gaan.

Na rust waren het opnieuw de dames van Mid-Fryslân/ReduRisk, die voor de aansluiting zorgden. Op 11-9, na doelpunten van Mirthe en Lotte, zorgde Klaske voor 11-10 en was de spanning terug. Zover liet LDODK het niet komen, liep toch weer uit naar 15-11 en liet Mid-Fryslân niet meer dichterbij komen. Einduitslag 18-15.

K.V. Mid-Fryslân/ReduRisk 2 won zijn uitwedstrijd bij Drachten 3 met 13-26.

Komende zaterdag gaat Mid-Fryslân 1 op bezoek bij Sparta 1 in Zwolle, terwijl Mid-Fryslân 2 op zondag naar Groningen reist om het daar op te nemen tegen NIC 2.