Nederlaag Mid-Fryslân/Jansma Burdaard

K.V. Mid-Fryslân

Er hadden hele goede zaken gedaan kunnen worden door afgelopen zaterdag in Drachten een overwinning c.q. een gelijkspel uit het vuur te slepen. De realiteit is echter anders. Mid-Fryslân was niet in goeden doen en moest de punten bij Drachten/van de Wiel laten liggen, waardoor de spanning in deze overgangsklasse weer volledig terug is. Mid-Fryslân blijft koploper, maar Drachten is tot op 2 punten dichterbij gekomen.

Tot aan 4-4 gingen de wedstrijd gelijk op. De fase erna had Mid-Fryslân kunnen uitlopen, maar verzaakte dat, waardoor men de rust inging met een 9-10 stand.
Na rust nam Mid-Fryslân opnieuw een voorsprong van 10-13, maar ook dit kon men niet vasthouden en kwam Drachten daarna met 18-16 voor. Mid-Fryslân rechtte zijn rug en nam, met nog enkele minuten te spelen, opnieuw een 18-20 voorsprong. Drachten had uiteindelijk de langste adem, daar zij in deze hectische laatste minuten de score omdraaide naar 21-20 en er met de winst vandoor ging.

Mid Fryslân Jansma/Burdaard 1 behoudt zijn koppositie, maar zoals gezegd, worden het nog een paar spannende weken en ligt de competitie weer helemaal open.

Mid Fryslân/Jansma Burdaard 2 redde het ook niet tegen Drachten 2 en verloor met 17-14.

Er volgen nu 2 vrije weekenden, daarna pakken we de draad op zaterdag 29 februari weer op. Zowel Mid-Fryslân 1 als Mid-Fryslân spelen dan een uitwedstrijd.