Mooi weekend voor KV Mid-Fryslân/Redurisk

KV Mid-Fryslân/Redurisk nam het dit weekend op tegen Tempo. Mid-Fryslân had vanaf het begin van de wedstrijd het initiatief en daarmee al snel een marge van 4: 8-4. In beide vakken werd over meerdere schijven gescoord en werden hoge aanvalspercentages gehaald. Verdedigend was het af en toe slordig, maar na 25 minuten stond een 19-9 ruststand op het scorebord.

De tweede helft gingen beide ploegen anders verdedigen. Tempo koos ervoor om de eerste bal achter te houden, waar de thuisploeg meer in de passlijnen ging staan. De marge van 10 bleef de hele wedstrijd intact, wat ruimte bood voor het brengen van twee debutanten. Sido Harkema en Marije Bodde werden tot grote vreugde van het publiek in het veld gebracht. De vreugde bij de Zachte Kern werd nog groter toen Harkema zijn tweede schot raak was. In de laatste minuten werd de marge uitgebouwd naar twaalf, eindstand 32-20.

KV Mid-Fryslân/Redurisk 2 had tegen Oost-Arnhem 2 een pikstart met 4-0 en bouwde deze marge gestaag uit. Via 10-4 was het 15-6 met rust. Het tweede speelde een sterke wedstrijd, zowel aanvallend als verdedigend. De tweede helft werden zelfs de 30 goals gehaald, eindstand 31-18.