Mid-Fryslân wint van koploper KCC

Je luistert naar de weersvoorspellingen van de afgelopen dagen en denkt: Veel regen en harde wind, laat KCC maar komen. Onder slechte weersomstandigheden kunnen we misschien een puntje pakken van de ongeslagen koploper.
’s Ochtends komt de regen inderdaad met bakken uit de hemel maar gaandeweg de middag trekt de lucht helemaal open en komt de zon tevoorschijn. Voor korfbal in de buitenlucht zijn dit natuurlijk de betere omstandigheden.

Op het sportpark in Reduzum is het rond 13.00 uur al aardig druk. Eerst spelen de junioren van Mid-Fryslân/Jansma Burdaard de tweede lichting van LDODK finaal het bos in en dan is het de beurt aan Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 2 om te proberen de punten in eigen huis te houden.
 Unitas 3 staat laag op de ranglijst maar daar is deze wedstrijd niets van te merken. Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 2 loopt eigenlijk de hele wedstrijd achter hen aan en we zijn dan ook dolblij dat in de laatste vijf minuten de winst wordt binnen gesleept.

We maken ons op voor de laatste wedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen.
We hebben nog niet eens ons plekje op de bank ingenomen of we kijken al tegen een 0 – 3 achterstand aan.
 Klaske scoorde toen een belangrijk doelpunt, zodat bij ons ook de 0 van het scorebord gehaald kon worden.
 Hierna scoorden beide teams om en om en keken we na zo’n 15 minuten spelen tegen een 6 – 4 achterstand aan. Gelukkig voor ons nam de coach van KCC een time out, dit bleek voor ons het sein om nog wat gas bij te geven.
In twee aanvallen hadden we de stand weer gelijk getrokken. Hierna kwam KCC nog twee keer op voorsprong. Echter bij de stand 8 – 8 kregen wij steeds beter grip op de wedstrijd.
 Het vak met Harm, Martijn, Klaske en Lotte hield niet alleen verdedigend de boel potdicht, ook aanvallend liep het hier goed. Vooral Harm speelde vandaag een perfecte wedstrijd die hij ook beloonde met prachtige doelpunten en uitstekend verdedigend werk.
Na de 8 – 8 van wederom Klaske, liepen we door scores van Anke, Wessel en Harm uit naar een verdiende voorsprong van 11 – 8. Doorzetten, dat is het motto. Bij rust was de stand 13 – 10 en hadden we dus nog steeds drie punten voorsprong.

In de pauze werden de spelers gewaarschuwd dat het vanaf nu waarschijnlijk een alles of niets spelletje zou worden. Laat je niet verrassen! In de eerste de beste aanval scoort KCC gelijk een doorloopbal, wat het verschil weer op 2 brengt. Echter niet te lang bij stilstaan en gewoon doorgaan. Wij hadden op dit moment weer het vak van Harm in de verdediging en daar was voor KCC geen doorkomen aan. Martijn als een vorst onder de korf en Harm in zijn ideale positie om iemand finaal uit te schakelen. Hierdoor krijgt de aanval ruim de tijd om de score verder uit te breiden.
Wessel zorgt met twee afstandschoten voor een 15 – 11 voorsprong, met nog 15 minuten speeltijd.
 We houden deze voorsprong tot 17 – 13 en hadden de wedstrijd helemaal in de hand. Op dit moment werd er spijtig genoeg door ons een strafworp gemist en natuurlijk wordt er dan gelijk gescoord aan de andere kant. De volgende aanval scoren zij ook de 17 – 15.
Tijd voor een time-out. We geven dit toch niet meer weg en zeker niet nu onze sterke verdediging er weer staat. KCC kon in deze aanval geen potten meer breken en Wessel bracht de marge weer op vier punten. Dat KCC in de laatste minuten nog één maakt deert ons niet, wij verslaan de ongeslagen koploper met 19-16.
Een hard werkend Mid-Fryslân/Jansma Burdaard wint terecht en we kunnen terugkijken op een prima eerste helft veld.

De komende weken gaan we ons voorbereiden op de zaal, waar ons op 17 november de eerste wedstrijd staat te wachten.
Wij zien jullie graag eerst tijdens de Mid-Fryslân Dei op zaterdag 10 november in sporthal De Twine .