Mid-Fryslân/ReduRisk wint van Unitas/Perspectief

De eerste thuiswedstrijd tegen Wageningen werd een overwinning, de tweede partij tegen Groen Geel was een duidelijk verlies maar in de derde competitiewedstrijd wist de ploeg van John Jonker en Johannes Miedema opnieuw de winst te pakken. Ze namen het deze keer op tegen Unitas/Perspectief.

Unitas, dat enkele maanden geleden in de zaal Mid-Fryslân nog dwars zat in de play-offs, moest nu met lege handen terug naar Harderwijk. Na een ruststand van 12-9 wist Mid-Fryslân de voorsprong vast te houden en won uiteindelijk nipt met 18-17.

Unitas begon voortvarend en nam vlot een 0-2 voorsprong, wat echter de enige keer was, dat men voorstond. Na een tussenstand van 4-4 nam Mid-Fryslân het initiatief. Door op vele schijven te scoren werd met een 12-9 voorsprong de rust ingegaan.

Na rust kon Mid-Fryslân deze voorsprong steeds vast houden. Unitas kwam geregeld op 1 punt, gezien de tussenstanden van 13-12, 16-15 en 17-16, maar kon niet naast Mid-Fryslân komen. Marije Bodde maakte vlak voor tijd 18-16, waarna Unitas nog wel een keer scoorde, maar niet meer in de gelegenheid kwam om de gelijkmaker te maken en de punten deze keer dus in Friesland bleven.

Mid-Fryslân/ReduRisk 2 kwam tegen AVO 2 te kort en verloor met 12-14. Veel schietkansen, maar net niet zuiver genoeg. Dit verklaart onder andere de nederlaag.

Komend weekend speelt op zondag Mid-Fryslân 2 uit tegen NIC in Groningen. Het eerste zal op dinsdag 4 oktober tegen NIC 1 aantreden, dit doordat Marije Visser in Talent Team NL wedstrijden gaat spelen in Terrassa Catalonie.