Mid-Fryslân/ReduRisk wint van LDODK/Rinsma Modeplein

Onder ideale weersomstandigheden en met een groot aantal toeschouwers langs de kant speelden beide ploegen een attractieve wedstrijd, die uiteindelijk een terechte overwinning voor de thuisploeg opleverde. Na een ruststand van 11-12 werd de eindstand bepaald op 20-19.

Beide ploegen waren vooraf al zeker van de bovenste twee plaatsen. Maar het ging in deze wedstrijd uiteindelijk om wie zich winnaar van deze poule mocht noemen. Mid-Fryslân nam de eerste helft tot twee keer toe een voorsprong van 3 doelpunten, toch was de voorsprong bij rust voor LDODK.

Na rust ging het tot 15-15 gelijk op. Op deze stand sloeg de thuisploeg weer een gaatje van 2 doelpunten, kon dat tot de laatste seconde volhouden, waardoor de overwinning voor de thuisploeg een feit was.

LDODK is nu uitgespeeld, maar Mid-Fryslân/ReduRisk speelt komende zaterdag zijn laatste wedstrijd tegen Sparta uit Zwolle. Daar LDODK de thuiswedstrijd met 18-15 van Mid-Fryslân won, is het onderlinge resultaat in het voordeel van de ploeg uit Gorredijk.

Mid-Fryslân 2 won met 16-4 van Drachten 3, staat nu fier bovenaan en is daarmee ook verzekerd op een plek bij de bovenste twee. Zondag komt NIC 2 uit Groningen nog op bezoek in Reduzum.