Mid-Fryslân/ReduRisk wint topper tegen SDO/Fiable

Na de winstpartij tegen Wageningen stond er nu alweer een kraker op het programma in sporthal de Twine. Dit keer kwam koploper SDO/Fiable uit Kamerik naar Friesland. SDO stond bovenaan in de poule met daaronder Mid-Fryslân/ReduRisk, met 1 punt minder. Ingrediënten voor een heuse topper, waarbij de thuisploeg zich gesteund voelde door een fanatieke aanhang. Mid-Fryslân won dit duel met 28-22 en neemt daardoor de koppositie over van SDO.

In de beginfase waren de ploegen zeer aan elkaar gewaagd. Het ging tot 7-7 gelijk op. Met name de dames van beide teams waren scorend goed zichtbaar. Met nog een 10 minuten op de klok, alvorens het rustsignaal zou vallen, nam Mid-Fryslân een, wat later bleek, beslissende voorsprong. Met energiek aanvalsspel en veel reboundkracht liep de thuisploeg uit naar 15-9.

In de tweede helft was SDO niet bij machte om dichter bij Mid-Fryslân te komen. Tussenstanden van 17-11 en 22-16 halverwege deze tweede helft gaven aan, dat Mid Fryslân niet verslapte en de controle over deze wedstrijd hield. Beide ploegen bleven  vol inzet en passie spelen, waardoor er veel te genieten viel. Met nog enkele minuten op de klok, bij een stand van 28-20, wist SDO nog twee keer te scoren, maar was de overwinning voor de thuisploeg een feit.

Mid-Fryslan/ReduRisk 2 speelde ook een puike partij en won ruim van SDO/Fiable 2. De eindstand bij deze wedstrijd was 23-16.

Komend weekend treden beide ploegen aan in Zwolle tegen Sparta.