Mid-Fryslân/ReduRisk wint in Assen

Als koploper in de hoofdklasse A ging men bij de rode lantaarndrager AVO in Assen op bezoek. Zaak was om deze wedstrijd in winst om te zetten. Nog zonder de geblesseerde Jennie en nu ook zonder Martijn, wist Mid-Fryslan na een 9-13 ruststand, uiteindelijk met
18-26 te winnen.

De beginfase was aftasten en gingen de ploegen tot 4-4 gelijk op. Hierna liep Mid-Fryslân, mede door scores van Gerben en Wessel, uit naar 4-8 en wist men tot aan de rust de voorsprong van 4 doelpunten, gezien de ruststand van 9-13, vast te houden.
Deze voorsprong van 4 doelpunten bleef ook een geruime tijd in de tweede helft gehandhaafd. Mid-Fryslân/ReduRisk liet AVO niet dichterbij komen, versnelde halverwege in de tweede helft naar 15-24 en wist uiteindelijk een qua score eenvoudige overwinning te behalen.

Mid-Fryslân/ReduRisk 2 kon het niet bolwerken tegen AVO 2 en liep tegen een duidelijke 22-14 nederlaag aan. Verheugend was dat Jakko, na langdurig blessureleed, weer even binnen de lijnen kwam.

Komend weekend is Mid-Fryslân/ReduRisk 2 vrij en treedt het eerste team zondag om 14.30 uur in de Twine aan tegen NIC uit Groningen.