Mid-Fryslân/Redurisk verslaat Oost-Arnhem met ruime cijfers

Na de overwinning van Mid-Fryslân in Alphen aan de Rijn, was het zondag tijd voor de thuiswedstrijd tegen Oost-Arnhem. Bij winst zou Mid-Fryslân de vierde plek heroveren én revanche nemen voor de eerder geleden nederlaag in Arnhem.

Mid-Fryslân begon in dezelfde opstelling als waar het in Alphen aan de Rijn mee eindigde. Bij Oost-Arnhem waren een aantal heren afwezig, waardoor de bezoekers in een andere formatie aan de wedstrijd begonnen. Waar Mid-Fryslân dit seizoen meerdere keren moeizaam op gang kwam, schoot het nu uit de startblokken: binnen 10 seconden stond de 1-0 op het scorebord. Helaas bleef het voor eerst bij die opwelling, want in de eerste minuten was het stuivertje wisselen.

Gedurende de eerste helft lukte het de thuisploeg niet om los te komen van de Arnhemmers. Daarnaast was het uitvallen van Marije Visser met een voetblessure een tegenvaller. Klaske van der Veen verving Jennie Terpstra en Terpstra ging vervolgens naar het andere vak, op de plek van Visser. Pas bij een stand van 10-10 zette Mid-Fryslân “als vanouds” aan: 12-10, 14-10, 16-10 en 18-10. In dit deel werden erg hoge schot- en aanvalspercentages gehaald, iets wat we ook in de eerste thuiswedstrijden van het seizoen zagen. Op deze stand floten beide scheidsrechters voor de rust.

Met een comfortabele marge van 8 voor de thuisploeg begonnen beide ploegen aan de tweede helft. Mid-Fryslân ging nog even door waar het de eerste helft was geëindigd: met een 4-0 run werd het 22-10 en was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Gedurende de tweede helft werd het niet meer een wedstrijd. Marije Bodde, Gerben Boonstra, Eveline Rianne Boonstra en Wietse van Jaarsveld kregen minuten en Mid-Fryslân scoorde gestaag door, eindstand 32-16.

Aanstaande zaterdag is Unitas de tegenstander in Harderwijk. Om 16:45 start de wedstrijd.