Mid-Fryslân/ ReduRisk verslaat de Meervogels

In december nam de Meervogels, na twee maal winst in Grou, 4 punten mee naar Zoetermeer. Nu was het andersom, Mid-Fryslân/ReduRisk 2 won met 18-24 en verstevigde daarmee de koppositie in de reserve overgangsklasse. Mid-Fryslân/ReduRisk 1 won met 20-23 en behoudt zijn voorsprong van 4 punten op het ook winnende Wageningen.

Mid-Fryslân had het in de beginfase moeilijk. De Meervogels startte sterk en nam een 8-4 voorsprong. Op deze stand moest een time out Mid-Fryslân helpen om één en ander op de rails te krijgen. Dit slaagde niet direct, maar na een tussenstand van 12-7 kwam een fase, waarin Mid-Fryslân beter in zijn spel kwam en ging men over meerdere schijven scoren.  Op de stand 14-10 kwam Mid-Fryslân binnen enkele minuten naast de Meervogels en ging men met een 15-16 voorsprong de rust in.

In de tweede helft waren de doelpunten duur. De Meervogels bleef een langere tijd zonder doelpunten, daardoor kon Mid-Fryslân uitlopen naar 16-20. Maar hiermee was de wedstijd nog zeker niet gespeeld en bleef het spannend. De thuisploeg kwam nog op 18-20, maar door doelpunten van Martijn en Marije wist Mid-Fryslân uiteindelijk een zwaar bevochten overwinning van 20-23 te behalen.

Op zaterdag 11 maart wordt de competitie hervat met thuiswedstrijden tegen  KVS en Unitas.