Mid-Fryslân/ReduRisk onderuit tegen KVS/Groeneveld Keukens

Het is Mid-Fryslân/ReduRisk 1 niet gelukt om zijn 4 punten voorsprong op onder andere concurrent Wageningen vast te houden. De thuisploeg ging in zijn thuiswedstrijd tegen KVS ten onder en verloor na een 10-12 ruststand, met 21-26. Door dit verlies is het ongemeend spannend wie straks promotie afdwingt naar de Korfbal League 2 .

Met Wietse op de plaats van de geblesseerde Martijn was het begin van de thuisploeg onrustig en slordig. Bij KVS was het schutter Youri Nadorp, die het vizier op scherp had staan en het Mid-Fryslân lastig maakte.Ondanks de ruststand van 10-12, met tussenstanden van 4-4 en 7-4, waren er in de tweede helft zeker mogelijkheden voor de thuisploeg om de wedstrijd naar hun hand te zetten.

Mid-Fryslân nam vanaf 14-14 scorend de overhand en liep uit naar 19-16, maar was echter niet in staat om dit vast te houden. KVS kroop weer dichterbij en nam het initiatief weer over en demarreerde naar een 21-26 overwinning. Een terechte overwinning voor de ploeg uit Scheveningen.

Mid-Fryslân zal deze week flink aan de bak moeten om deze wedstrijd achter zich te laten en zich op te laden voor het belangrijke duel a.s. zondag 19 maart om 14.00 in en tegen Wageningen.

Mid-Fryslân/ReduRisk 2 dendert gewoon door en won met 26-20 van Unitas 3. De ruststand was 12-4, maar Unitas kwam in de tweede helft sterk terug tot 18-16. Met een sterke eindfase,waarin de junioren Sido en Leon een bijdrage leverden, bleven de punten in Grou. Komende zaterdag kan ons tweede het kampioenschap opeisen en promotie afdwingen naar de Reserve Hoofdklasse. De wedstrijd is in Heerenveen tegen Heerenveen 3 en start om 17.35 uur.

Dus supporters …..het komende weekend staat er nogal wat voor onze club op het programma en kan men onze steun goed gebruiken.