Mid Fryslân/Redurisk 1 op de Proef Gesteld door Oost-Arnhem

K.V. Mid-Fryslân

Mid Fryslan/Redurisk 1 kende een lastige middag in Arnhem. Oost-Arnhem hield de eerste bal achter en via 2-3 sloeg de thuisploeg het eerste gaatje via 7-4. Oost-Arnhem schoot goed en Mid-Fryslân moest alle zeilen bijzetten om in het spoor te blijven van de Arnhemmers. Dit lukte enigszins, want het gat werd de eerste helft nooit groter dan 3. MF knokte zich terug naar 13-13, maar twee minuten later werd met een 15-13 ruststand de kleedkamers opgezocht.

Ook in de tweede helft had de thuisploeg het initiatief en bleef het aan de goede kant van de score. Mid-Fryslân kwam meerdere keren terug tot één doelpunt, maar telkens wist Oost-Arnhem de opmars af te slaan en werd de marge weer twee. In de slotminuten bouwde Oost-Arnhem de marge nog verder uit. Mid-Fryslân maakt uiteindelijk 25 doelpunten, maar krijgt er 30 om de oren.

===========================

In een duel tussen Mid-Fryslân/Redurisk en KZ/Keukensale.com 3 kwam het tweede team sterk uit de startblokken. Mirthe gaf het startschot voor een goed begin, waarbij MF 2 snel een voorsprong op KZ nam. Ondanks de vastberadenheid van KZ om punten te blijven scoren bleef MF2 toch op een voorsprong.

Het was een meeslepende, zakelijke wedstrijd waarin MF 2 de controle behield met een overtuigende eindstand van 11-20. Het sterke optreden van het team, zowel aanvallend als verdedigend, was de sleutel tot deze welverdiende overwinning.