Mid-Fryslân/Redurisk 1 kan weer gaan jagen na winst op Tempo

Het was lang niet altijd goed, afgelopen zaterdag in Alphen aan de Rijn. Toch wist Mid-Fryslân na een degelijk laatste kwart de twee punten mee naar huis te nemen. Door deze overwinning kan ons vlaggenschip de laatste vier wedstrijden gaan jagen op een top 4 klassering. Die jacht start aanstaande zondag, als Oost-Arnhem op bezoek komt in Grou.

Voordat het zover is blikken we nog even kort terug op afgelopen zaterdag. Mid-Fryslân trad aan tegen Tempo, die al wekenlang de rode lantaarn met zich meedraagt. Ten opzichte van de vorige wedstrijd tegen TOP(S) waren er wat wisselingen: Martijn de Bruin en Klaske van der Veen keerden terug in de basis, waar Wessel Bergsma en Wimke van der Veen op de bank plaats namen. Ook werden de vakken iets omgezet.

Mid-Fryslân kwam lastig op gang, waar Tempo juist wat gretiger startte. In het eerste deel van de eerste helft stond eigenlijk alleen maar de gelijke stand op het bord. De matige start van Mid-Fryslân bleef gedurende de eerste helft doorsudderen en het lukte niet om los te komen van de Alphenaren. Sterker nog: Tempo nam brutaal de leiding en er werd gerust met een stand van 12-10.

In de rust werd Wessel Bergsma ingebracht, wat zorgde voor een duidelijkere organisatie en meer rebounds. Ook werd over de gehele ploeg de verdedigende druk wat opgevoerd. Deze aanpassingen leken enigzins resultaat te hebben, want Mid-Fryslân wist de 12-10 ruststand in dik tien minuten om te buigen naar een 14-15 voorsprong. Heel soepel ging het allemaal niet, maar in het laatste kwart scoorde Tempo slechts éénmaal, daar waar Mid-Fryslân door bleef scoren. Aan het einde van twee keer 25 minuten stond er een stand van 16-19 op het bord. Door deze eindstand viel het doek definitief voor Tempo en kon Mid-Fryslân opnieuw twee punten bijschrijven.

De jacht op een top 4 klassering gaat aanstaande zondag verder, als Oost-Arnhem op bezoek komt in Grou. Eerder dit jaar wisten de Arnhemmers 30-25 te winnen, dus het wordt hoog tijd om iets recht te zetten. De wedstrijd start om 14:30, dus kom naar de Twine!