Mid-Fryslân/Jansma Burdaard wint van Tempo

K.V. Mid-Fryslân

In een eindelijk weer goed gevulde sporthal de Twine deed Mid Fryslân/Jansma Burdaard goede zaken, door in een enerverend duel te winnen van Tempo uit Alphen aan de Rijn. Na een ruststand van 11-14 wist Mid-Fryslân/Jansma Burdaard toch nog aan het laatste eind te trekken en uiteindelijk met 23-20 te winnen.

In deze wedstrijd was niet alleen Mid-Fryslân de winnaar, maar ook het publiek, dat namelijk een heerlijke wedstrijd kreeg voorgeschoteld. Mid-Fryslân begon sterk en nam direct een 2-0 voorsprong. Na een minuut of 10 stond er een 4-3 tussenstand op het scorebord. Beide ploegen speelden constant met veel passie, strijd en in een hoog tempo. Mid-Fryslân liep halverwege de eerste helft uit naar een 8-5 voorsprong, maar bij 10-8 nam Tempo het heft in handen. Mid Fryslân kreeg moeite met scoren en Tempo wist voor de rust uit te lopen naar een 11-14 voorsprong.

Na rust hetzelfde spelbeeld, waarin Tempo lange tijd aan de goede kant van de score bleef. Na 13-16 liep Tempo uit naar 15-19. Mid-Fryslân/Jansma Burdaard toonde echter veerkrachten bleef geloven in een goede afloop. De schoten van Tempo misten nu de precisie en dat stelde Mid-Fryslân in staat om bij 17-19 weer op gelijke hoogte te komen door twee doelpunten van Lotte.

Alles was weer mogelijk en iedereen ging er even goed voor zitten. Mid-Fryslân nam een 21-19 voorsprong maar Tempo wist in deze slotfase nog maar 1x te scoren, waarna Mid-Fryslân de voorsprong nog vergrootte en zodoende deze wedstrijd won met 23-20. Een opvallend feit in deze wedstrijd was dat Jesper drie buzzer beaters scoorde.

Met deze overwinning blijft Mid Fryslân ongeslagen. Op 12 maart volgt de return tegen Tempo in Alphen aan de Rijn.