Mid-Fryslân/Jansma Burdaard wint van Drachten/van der Wiel

Het was al weer even geleden, dat beide teams in competitieverband het tegen elkaar opnamen, maar afgelopen zaterdag was het dan zover. In een goed gevulde sporthal de Twine wist Mid-Fryslân, na een 12-8 ruststand, uiteindelijk met 26-23 te winnen.

Het was Drachten/ van der Wiel, dat sterk begon en vlot op 0-2 kwam. Tot 4-6  wist Drachten deze voorsprong vast te houden. Mid-Fryslân nam daarna het initiatief in scorend vermogen door de tussenstand om te buigen naar een 8-6 voorsprong om daarna uiteindelijk bij  de stand 12-8 de rust in te gaan.

In de tweede helft wist Mid-Fryslân deze voorsprong te behouden en liep zelfs halverwege de tweede helft uit naar een 23-15 tussenstand. Op de stand van 25-17 leek Drachten alles of niets te gaan spelen en dat resulteerde in een aantal treffers. Mid-Fryslan verzuimde in die fase om het eigen degelijke aanvalsspel te blijven spelen, waardoor uiteindelijk de eindstand nog op 26-23 uitkwam.

Uiteindelijk een goede overwinning voor de ploeg uit het midden van Fryslân .

Komende zaterdag komt Dos Kampen naar de Twine, deze wedstrijd start om 20.00 uur.

Mid Fryslan/Jansma Burdaard 2 kon het niet bolwerken tegen Drachten van de Wiel 2 en verloor met 20-12. Twaalf doelpunten zegt eigenlijk al een heleboel. Het wordt na twee nederlagen tijd om punten te gaan pakken, mogelijk a.s. zondag om 13.00 uur in de Twine tegen Blauw Wit 4 uit Amsterdam.