Mid-Fryslân/Jansma Burdaard verliest van Tempo

K.V. Mid-Fryslân

Tot tien minuten voor het einde van de wedstrijd kon Mid-Fryslân 1 knap in het spoor blijven van kampioenskandidaat Tempo en leek er mogelijk een puntje te halen, gezien de tussenstand van 15-15. Echter in het laatste deel van de wedstrijd stelde Tempo orde op zaken en liep door enkele zuivere  vrije ballen en een goedkoop gegeven strafworp uit naar 16-19 en won uiteindelijk enigszins geflatteerd met 16-23.

Mid-Fryslân 1 speelde met Jasper Willemse op de plaats voor de geblesseerde Harm Smit, hij  speelde een prima wedstrijd.. De eerste helft ging gelijk op, er werd door beide ploegen strak verdedigd, waardoor de doelpunten schaars waren. Beide ploegen konden niet van elkaar los komen en het was  Mid-Fryslân, dat met een 7-6 voorsprong de rust inging.

De tweede helft was grotendeels een kopie ven de eerste helft. Stevige duels en om en om scorend werd het 15-15 met nog zo’n 10 minuten te spelen. Op die stand kreeg Mid-Fryslân moeite met het verzilveren van de kansen  en ook de schoten van afstand hadden geen succes. Tempo profiteerde hiervan, maar had daar wel 2 vrije ballen en een strafworp voor nodig om op een veilige voorsprong te komen. Mid-Fryslân was niet meer bij machte om dit gat te dichten en zo werd de eindstand bepaald op 16-23. Mid-Fryslân 1 kan terugzien op een goed gespeelde wedstrijd, de wedstrijd duurde jammer genoeg 10 minuten te lang.

Mid-Fryslân 2 had het moeilijk tegen Tempo 2, kon de hele wedstrijd geen vuist maken en verloor terecht met 15-21.

Zondag aanstaande staan voor zowel Mid-Fryslân1 als 2 de uitwedstrijd tegen Wageningen op het programma. De ploegen kennen elkaar goed, dus we zullen zien,  wat het gaat worden.