Mid-Fryslân/Jansma Burdaard verliest van Oost Arnhem

K.V. Mid-Fryslân

Na een gedegen voorbereiding ging Mid Fryslân afgelopen zaterdag voor zijn eerste wedstrijd op bezoek bij Oost Arnhem. Een tegenstander, waarvan ingeschat wordt om mee te draaien om het kampioenschap in deze klasse. Mid-Fryslân had dus niet veel te verliezen en ging er fris en onbevangen tegenaan.

Mid-Fryslân Jansma/Burdaard liet een bijzondere sterke eerste helft zien, met tussenstanden van 2-6, 4-9 en ging zelfs met een 10-17 voorsprong de rust in. Er leek een verrassing aanstaande. Maar we kennen het gezegde, dat de wedstrijd pas gespeeld is na het laatste fluitsignaal en dat gold hier ook.

Oost Arnhem tapte in de tweede helft uit een ander vaatje en kwam na rust direct op 14-17. Maar Mid-Fryslân pakte het scoren weer op, vooral de dames zorgden voor een 14-20 voorsprong. Op de stand 17-22 stokte het scoren bij Mid- Fryslân. Oost Arnhem schakelde nog een tandje bij en kwam in de slotfase op gelijke hoogte 22-22 en liep daarna uit naar 26-23. Teleurstelling overheerste bij de uitploeg, maar men kan terug kijken op een goede wedstrijd. Jammer van de laatste 10 minuten.

Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 2 ging op bezoek bij DOS’46 in Nijeveen en werd met een 17-13 nederlaag naar huis gestuurd.

Komende zaterdag staat de derby tegen SCO op het programma, dit voor zowel 1 als 2. De wedstrijden beginnen om 15.00 uur en 16.30 uur.