Mid-Fryslân/Jansma Burdaard loopt bekerfinale mis

In de stromende regen verloor Mid Fryslân woensdagavond de halve finale van de Jan Mulder beker tegen LDODK. De reguliere wedstrijd eindigde in 19-19. Na  de verlenging stond het 22-22 en wist LDODK de strafworpen beter te benutten dan Mid-Fryslân. Zij staan volgende week in de finale tegen NIC.

Het was een wedstrijd, waarin beide ploegen onder zware weersomstandigheden het voltallige publiek een wedstrijd voorschotelden, waar alles in zat. Spanning, strijd, fraaie doelpunten en spectaculaire laatste minuten van  zowel  de reguliere wedstrijd als de verlenging.

Om en om scorend werd de ruststand op 12-12 bepaald. Ook in de tweede helft hielden de ploegen elkaar in evenwicht, maar leek het erop dat LDODK aan het langste eind zou trekken. Met nog 30 seconden te gaan, kreeg Mid-Fryslân nog de mogelijkheid om de 19-18 achterstand gelijk te trekken en zo een verlenging uit het vuur te slepen. Het was Marije Visser, die in de laatste seconde de gelijkmaker scoorde. Verlenging was een feit.

Hierin nam Mid-Fryslân een 20-22 voorsprong en was op de stand 21-22 Mid-Fryslân op weg naar de finale, daar met nog een halve minuut op de klok Mid-Fryslân balbezit had en de bal rustig naar de aanval bracht. Echter, dat ging verkeerd en de onder de korf  vrij staande Ran Faber scoorde in de laatste seconde de gelijkmaker. Het paste allemaal wel in het scenario van deze wedstrijd.

Strafworpen deden Mid-Fryslân/Jansma Burdaard de das om. LDODK deed dat iets beter en zij spelen dus volgende week in Garijp de bekerfinale.

Teleurgesteld, maar met een opgeheven hoofd, dropen (letterlijk) de spelers, maar ook de vele supporters, af.

LDODK - MF