Mid-Fryslân/Jansma Burdaard in de herkansing

K.V. Mid-Fryslân

Om het volgende seizoen te kunnen acteren in de nieuw te vormen tussenklasse, moest Mid-Fryslân/Jansma Burdaard aantreden tegen Unitas/Perspectief uit Harderwijk. Beide wedstrijden werden een prooi voor de ploeg uit Harderwijk en daarom gaat Mid-Fryslân zich richten op de herkansing tegen Fiks uit Oegstgeest.

Afgelopen dinsdag werd de eerste wedstrijd gespeeld in een tot de nok toe gevulde sporthal de Twine in Grou. De grote supportersschare van beide verenigingen maakten er een mooi spektakel van. Helaas kwam Mid-Fryslân niet verder dan een terechte 17-19 nederlaag. Unitas legde veel druk op de spelers van de thuisploeg, die daardoor niet lekker in de wedstrijd kwamen en een grote achterstand in het begin van de wedstrijd niet meer konden dichten.

Afgelopen zaterdagmiddag werd de return in Harderwijk gespeeld. Er moesten wat verschuivingen plaatsvinden bij onze jeugdwedstrijden om opnieuw een grote ploeg supporters op de been te krijgen. Dit lukte en daarom togen er twee bussen en tal van auto’s richting Harderwijk.

Ook daar werd in een geweldige ambiance (complimenten aan beide supporters legioenen)
een wedstrijd gespeeld, waarin Mid-Fryslân het opnieuw moeilijk had tegen een sterk Unitas.
De thuisploeg ging weer voortvarend van start en nam vlot een 5-0 voorsprong. Het zou  deze middag weer een hele kluif voor Mid-Fryslân worden. De aanhang uit Friesland bleef zijn ploeg geweldig steunen, maar het team wist het niet echt spannend te maken.
Opnieuw had men moeite om onder de druk van Unitas tot scoren te komen. De ruststand werd bepaald op 14-7.

Na rust kwam Mid-Fryslân nog wel op 14-10, maar verder liet Unitas het niet komen en hield steeds een voordelige marge van enkele doelpunten. De eindstand werd bepaald op 23-20,  het feest barstte bij Unitas los.

Jammer, maar we krijgen nog een mogelijkheid. Dinsdag speelt Mid-Fryslân/Jansma Burdaard een thuiswedstrijd tegen Fiks uit Oegstgeest. Op zaterdag 9 april volgt de return in Oegstgeest. Aanvang is 20.45, daar er tot 20.00 eerst nog een zaalvoetbal wedstrijd plaats vindt.

Tot slot : de steun van de vele meegereisde Mid-Fryslân supporters was groot en geweldig om te zien en deze enorme steun kan de ploeg de komende twee wedstrijden opnieuw gebruiken. Laten we daar voor gaan.