Mid-Fryslân/Jansma Burdaard begint met overwinningen

K.V. Mid-Fryslân

Eindelijk was het dan zover. Afgelopen weekend ging Mid-Fryslân van start in deze toch wel
vreemde competitie. Met een beperkt aantal toeschouwers op de tribune, maar het was wel weer een fijn gevoel. GKV Enomics was voor ons de eerste tegenstander. Na een ruststand van 15-16 wist Mid-Fryslân/Jansma Burdaard uiteindelijk met 29-24 te winnen.

De ploegen gingen lange tijd gelijk op. Om en om 1 of 2 doelpunten voorsprong. Zo ging het tot de rust, waar GKV ging met een 15-16 voorsprong in ging. De tweede helft leek een kopie van de eerste helft, pas halverwege de tweede helft wist Mid-Fryslân het beslissende gat te slaan. Tot die tijd kon het echter nog alle kanten op. De scheidsrechters hadden hun handen vol, daar er door beide ploegen om elke bal gestreden werd. Hierdoor waren er veel onderbrekingen.
Mid-Fryslân liet GKV niet meer terugkomen en won uiteindelijk met 29-24.

Op dinsdagavond  15 februari werd in Zwolle de (corona) inhaalwedstrijd gespeeld.
Ook deze wedstrijd wist Mid-Fryslân na zijn hand te zetten en won na een 9-14 ruststand met de duidelijke cijfers van 16-29.

Beide ploegen begonnen hun wedstrijd met een score, maar daarna liep Mid-Fryslân/Jansma Burdaard uit naar een 6-2 voorsprong  en wist die voordelige score tot aan de rust vast te houden, wat resulteerde in een 9-14 ruststand. De dames hadden een groot aandeel in de score.
Na rust eigenlijk hetzelfde beeld. Mid-Fryslân bleef scoren en liet Sparta niet dichterbij komen. Met tussenstanden van 12-20 en 13-25 werd uiteindelijk een duidelijke overwinning behaald.

Mid Fryslân 2 kon het niet bolwerken tegen Sparta 2 en verloor met 16-10.

Komend weekend komt Tempo uit Alphen aan de Rijn op bezoek. Een oude bekende, Mid Fryslân kan zijn borst nat maken en zal  volledig aan de bak moeten. Aanvang van deze wedstrijd is 19.30 uur in de Twine. We gaan uit van een volle tribune, want dat mag weer. Een CTB bij binnenkomst blijft echter wel verplicht.