Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 1 verliest van Heerenveen 1

K.V. Mid-Fryslân

Er waren belangrijke punten te behalen in Heerenveen. Zowel voor de thuisploeg als voor ons vlaggenschip. Mid-Fryslân liep echter de gehele wedstrijd achter de feiten aan en verloor met de duidelijke cijfers van 17-12 .

Heerenveen pakte vanaf het begin het initiatief in deze wedstrijd en liet duidelijk zien, dat zij vol voor de winst gingen. Mid Fryslân kon daar deze middag te weinig tegenover stellen en liep de eerste helft voordurend achter de feiten aan. De ruststand werd bepaald op 11-7.

Na rust moest Mid Fryslân wel uit een ander vaatje tappen om enigszins kans te maken op een overwinning. Maar het ontbrak de ploeg deze middag aan schotkracht en overtuiging.
Op 12-9 en 13-10 leek het er nog even op, maar Heerenveen liep toch weer uit naar 15-10 en was Mid Fryslân/Jansma Burdaard niet bij machte om hier nog iets tegenover te stellen.
Een terechte overwinning voor de Heerenveen.

Komende zaterdag zal het voor Mid Fryslân wel anders moeten in opnieuw een belangrijke wedstrijd tegen Meervogels/Fisica uit Zoetermeer.

Mid-Fryslan 2 ging op bezoek bij hekkensluiter Nic in Groningen. De eerste helft ging het scoren moeizaam en was de ruststand 6-5 in het voordeel van de thuisploeg. In de tweede helft waren de rollen omgedraaid, de kansen gingen er bij Mid Fryslân nu wel in en Nic kwam niet meer tot scoren, waardoor er toch nog een makkelijke 6-15 overwinning werd behaald. Ook Mid-Fryslân 2 reist komende zaterdag naar Zoetermeer.